אריק פינטו (54) עבר כברת דרך ארוכה ועשירה בתלאות עד למינויו למנכ"ל בנק הפועלים. פינטו, שנולד בדצמבר 61' במרוקו למשפחה מרובת ילדים (11), חלה בגיל שנה במחלת פוליו ובגיל 3 עלה עם משפחתו לישראל. הוא התייתם מאמו בגיל 5 וכעבור שבע שנים התייתם מאביו, ובעקבות כך למד והתחנך בפנימיית בן שמן.



בבנק הפועלים הוא החל לעבוד לפני כ־35 שנים וצמח מלמטה, מעובד בסניף בנתניה דרך מגוון תפקידים ניהוליים, שהקנו לו ניסיון בנקאי עשיר ומגוון.
במקביל, פינטו ידוע כשחמטאי מצטיין וכחובב ספורט. הוא מאמן כדורסל מוסמך ואף אימן בהצלחה רבה את נבחרת הנכים של ישראל בכדורסל.

פינטו, בעל תואר ראשון במינהל עסקים בניו אינגלנד קולג' ותואר שני במינהל ציבורי באוניברסיטת קלרק בבוסטון, לא ויתר על השתלמויות כלכליות וניהוליות נוספות, וביצע מגוון תפקידים בכירים הן בבנק הפועלים והן בדירקטוריונים הקשורים לבנק השני בגודלו במדינה.
 
הוא מכהן כחבר הנהלת בנק הפועלים מספטמבר 2009 ובין תפקידיו הבולטים: משנה למנכ"ל הכללי והממונה על חטיבת הקמעונאית, ממונה על חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול, מנהל אגף אשראי קמעונאי ומשכנתאות, מנהל אגף משאבי אנוש וממלא מקום מנכ"ל הבנק וסמנכ"ל תפעול.
 
לפני שהחל לכהן בתפקידים ניהוליים בכירים עמד פינטו בראש ועד עובדי בנק הפועלים והכיר מקרוב את יחסי העבודה בבנק משני צדי המתרס, דבר שסייע לו להוביל עם המנכ"ל היוצא של הבנק, ציון קינן, תוכנית התייעלות, שכללה קיצוץ של למעלה מ־1,500 משרות וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בעלויות השכר.
פגשתי לראשונה את פינטו לפני כ־33 שנים. הכרתי אז בחור צעיר, מוכשר וצנוע, שתמיד מסתכל קדימה באופטימיות.

אכן, מינויו כעת לתפקיד הבכיר והמאתגר ראוי ויכול להוות השראה לרבים, שבישראל השמיים הם הגבול.