חזרתם בשאלה? אכלתם אותה. אחד מסעיפי ההסכם הקואליציוני עליו חתמו בזמנו ראש הממשלה והסיעות החרדיות, מבטל את חובת לימודי הליבה לחרדים. כולם יהיו רגועים, הכסף ימשיך לזרום לאו דווקא למי שצריך. הנה הסבר קצר: הגעתם לגיל 18. אם במקרה במקרה בחרתם  "חלילה" להתגייס, הצבא כבר ידאג לכם ויכשיר אתכם במסגרות המתאימות במהלך השרות כהכנה לחיים. לא מתגייסים כמו רובו של המגזר? עוד יותר טוב! המדינה תשקיע בכם כחצי מיליארד שקלים בשנה בהכנה והכשרה באיך להיקלט בשוק העבודה.

ועוד משהו - בחור ישיבה מקבל במהלך הלימודים שלו מעין פרס שכזה, כאלף שקלים מידי חודש, על שום "התמדתו" בלימודי התורה, האם נער או נערה חילונים מקבלים מהמדינה פרס כזה? רק מפני שהם לומדים בבית ספר? 

 
אז כל עוד אתם תלמידי ישיבה, הכספים ימשיכו לזרום, לא משנה בני כמה אתם, ברגע שיצאתם לעולם החופשי, הלכה התמיכה, הלך הכסף. ברוכים הבאים לחיים האמיתיים. תתמודדו לבד! הקייטנה נגמרה! בדיוק בגלל זה, הוגשה לאחרונה תביעה נגד המדינה, של כמה יוצאים בשאלה, ובה הם דורשים, בצדק מבחינתם, לקבל הזדמנות שווה בהכשרה מקצועית, כי כאמור, המדינה בועטת בהם החוצה, ומפלה אותם לרעה.
תקשיבו למה שאומר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. מעניין כמה מבני העדה החרדית, מוותרים על חציית הקווים, ובוחרים להישאר שם בכפייה, רק משום הכדאיות הכלכלית. חרדים לכסף.