השקל אינו צפוי להתחזק השבוע זאת מפני שהמשקיעים מחפשים מטבעות מקלט והשקל לא נחשב לכזה ולפיכך הוא צפוי להיחלש. במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לטפס מעלה עם פתיחת שבוע המסחר ונסחר כעת מעט מעל 3.865, לאחר שכבר פרץ מוקדם יותר הבוקר את 3.87. מה שמאפיין הבוקר את המסחר בשוק המט"ח העולמי הוא הביקוש למטבעות 'מקלט בטוח' וזאת לקראת אירועי הסיכון הצפויים בתקופה הקרובה – החלטות הריבית ביפן ובארצות הברית השבוע ומשאל העם בבריטניה בשבוע הבא".



בקרב המטבעות המרכזיים הביקוש הגבוה ביותר הוא לין היפני ולפרנק השווייצרי, שנחשבים לשני מטבעות המקלט הבטוח המובילים. במחלקת המחקר הוסיפו כי "גם הדולר מתחזק למול יתר המטבעות, מלבד הין והפרנק. המשקיעים מעדיפים לצמצם את החשיפה שלהם למטבעות המסוכנים יותר לקראת אירועי המפתח. ביניהם גם השקל, שנחשב למטבע אקזוטי ותנודתי יותר, ועל כן הסנטימנט הזהיר שמאפיין את המסחר עשוי להמשיך ולהחליש את השקל למול הדולר".



במחלקת המחקר הבהירו כי "אם הבנק המרכזי בארה"ב ימשיך ברטוריקה לפיה הוא צפוי להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, הדולר עשוי להתאושש. ואולם, אם הבנק ינקוט לשון זהירה יותר, הדולר עשוי לקרוס".



בתוך כך המטבע שמגלה את החולשה הגדולה ביותר הוא השטרלינג, שצונח הבוקר למול הדולר לשפל של שמונה חודשים, "זאת על רקע הסקרים הצמודים והחשש בשווקים כי העם הבריטי יחליט לפרוש מהאיחוד, מה שעשוי ליצור סחרור במסחר בנכסים הבריטיים, ובהם השטרלינג ושוק המניות בבריטניה", הדגישו במחלקת המחקר.