ראש הממשלה בנימין נתניהו טס עם אשתו שרה בשנה שעברה לניו יורק וכעת הגיע החשבון - ענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בדקה היום (רביעי) איך עלות הביקור הגיעה לשישה מיליון וחצי שקלים.



פתאום נפלו עליכם נגיד שישה מיליון שקלים. המון כסף במונחים שלנו, ומה הייתם עושים עם הכסף? נגיד מחליפים את דירתכם הצנועה באחת קצת יותר נוחה, ועוד נשאר לכם כסף לקנות דירה קטנה לילדים. אם חלילה אולי נזקקתם למכשור רפואי יקר ומציל חיים שלא יכולתם להשיג, ופתאום עכשיו כן, הרבה דברים. לא כל שכן אם מדובר במדינה שפתאום מתגלה בקופתה עודף קטן של כשישה מיליון שקלים, לעוד ביטוח רפואי, לעוד כסף לתלמידים חלשים בפריפריה, אולי לעוד מכשיר MRI לבית חולים, הרבה דברים.




אז מה דעתכם על חשבון ההוצאות הבא, שמסתכם בשישה וחצי מיליון שקלים - בקושי שישה ימים בניו יורק, זו עלות ביקורו של ראש הממשלה ורעייתו שם, בסתיו מהשנה שעברה. 600 אלף דולר הוצאות ועוד מיליון וחצי דולר טיסות.



תקשיבו למה שאומר עורך הדין שחר בן מאיר, שעתר נגד הממונים על חופש המידע במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ, שני משרדים שראש הממשלה מופקד עליהם ובסיומו של המאבק העיקש שלו קיבל מפרקליטות מחוז ירושלים את המידע ה"סודי".



אז איפה הכסף? כמה דוגמאות: פינוי ריהוט מחדרים בבית מלון, כדי להתאימם לצורכי בני הזוג- כ-20 אלף דולר. למה צריך לפנות ריהוט מחדר מפואר גם כך? לבני הזוג מן הסתם יש את כל התשובות. או למשל - עמלת ניקיון מיוחדת בגובה של 6,900 דולר. מה זה? למה זה? לבני הזוג מן הסתם יש את כל התשובות.



ויש גם הוצאות איפור וטיפוח ותספורת ואוכל מיוחד ועוד סעיפי הוצאות שונות ושמה של הגברת לא מוזכר בטבלאות. ולמה זה לקח שבעה וחצי חודשים עד שהנתונים נחשפו? שבעה וחצי חודשים יותר מידי.




וסליחה אם אנחנו קטנוניים- אבל אם אתם תקועים עכשיו ברכב הצנוע שלכם, וחושבים איך להשיג את הכסף לתרופה היקרה, או למורה פרטי לילד- תשאלו את עצמכם איפה הכסף שלכם, ולאן הוא הולך...חשבון פשוט.