ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון ולאשר היום את הצעת יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ אלי כהן (כולנו) להנהגת סוף שבוע ארוך במשק. ההצעה המגיעה לשולחן השרים לוותה עד הרגע האחרון בלא מעט נקודות מחלוקת. שר האוצר משה כחלון דרש שההצעה תובא בהסכמה עם התעשיינים. אלא שנכון לרגע זה לא הושגה הסכמה מלאה, אם כי ברור שההצעה לא תוקדם לקריאה שנייה ושלישית בלי הסכמתו של נשיא התעשיינים שרגא ברוש.
 
גם אגף התקציבים באוצר מתנגד להצעה במתכונתה הנוכחי. ל"מעריב־השבוע" נודע כי באגף נעשו בסוף השבוע מאמצים לטרפוד ההצעה, בין השאר בפנייה לנשיא התאחדות התעשיינים דובי אמתי, שהסתייג ממנה.
 
מנגד, מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן דרש ששעות העבודה השבועיות יפחתו מ־43 שעות ל־40 שעות, ולא ל־42 שעות כפי שגובש בהצעה הנוכחית.

על פי המתווה, התוכנית כוללת שישה סופי שבוע ארוכים בשנה (מחמישי עד שני) ותתחיל בתחילת 2017. שישה סופי השבוע הארוכים מקצרים את שבוע העבודה בשעה אחת, שכן מדובר בהפחתה של 8.5 שעות על פני כחודשיים. 
 
מספר ימי הלימודים של התלמידים יוותר ללא שינוי. מתוך שישה ימי הראשון החופשיים, יומיים יהיו בחופשת הקיץ, וארבעת הימים הנוספים ירדו מחופשת הפסח או מחופשת החנוכה.
ההורים תומכים במהלך

פורום "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים" הביע את תמיכתו במהלך וטען כי זהו צעד ראשון לסנכרון ימי החופשה של ההורים והתלמידים בישראל. 
המהלך כולל צעדים להגברת הפריון במשק ולמעבר להיקף שעות עבודה דומה ל־OECD.מספר שעות העבודה בישראל גבוה לעומת מדינות ה־OECD, שבהן מספר השעות הממוצע עומד על 40 שעות. לתוספת השעות יש השפעה שלילית על פריון העבודה, הנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות ה־OECD.
היוזמה זוכה לתמיכה רחבה בקשת הפוליטית. ראש הממשלה נתן את ברכתו, ושר האוצר משה כחלון ושר התיירות יריב לוין הודיעו שיתמכו בה בוועדת השרים לחקיקה.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן קרא כאמור לקצר את שעות העבודה ל־40 שעות. בהסתדרות אומרים שיש מתאם מובהק בין אורך שבוע העבודה והתוצר לנפש. 
במדינות שבהן שבוע עבודה קצר יותר התוצר לנפש גבוה יותר באופן משמעותי. לפיכך המהלך צפוי להגדיל את הפריון לעובד במשק ולאפשר כניסה של אוכלוסיות נוספות לשוק העבודה. 

גם ארגונים עסקיים, לרבות איגוד לשכות המסחר בראשות עו"ד אוריאל לין והתאחדות המלונות בראשות אלי גונן, תומכים במהלך. 
ח"כ כהן מסר ל"מעריב־השבוע": "המהלך, שישנה דרמטית את מאפייני העבודה במדינה, כולל תועלות רבות, ובהן צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, שיפור איכות החיים של הפרט, תרומה לענפים כלכליים וסנכרון ימי החופשה של התלמידים עם ההורים".