עכשיו זה רשמי: שבוע לאחר אישור המינוי בבנק ישראל, המנכ"ל הבא של בנק הפועלים הוא אריק פינטו, שייכנס לתפקידו ב־1 באוגוסט.  פינטו הודיע כי ייכנס לתפקיד לאחר שככל הנראה קיבל הבטחה שלא יתעוררו בעיות עם הסדרי הפרישה שלו, וכנראה שהוא יקבל אותם במלואם.  בעקבות כך כונס דירקטוריון הבנק והחליט לאשר סבב מינויים בתפקידי ניהול בכירים כפי שגובשו על ידי פינטו עצמו. מדובר בסבב נוסף לזה שבוצע לפני כחצי שנה בלבד, עוד לפני שנודע על פרישתו של ציון קינן מניהול הבנק.
 
בניגוד לבנק לאומי, חלק הארי של המינויים מגיעים מתוך הבנק. במרכזם עומד קידומו המפתיע של ארז יוסף. הוא ישמש כמשנה למנכ"ל, מנהל תפעול ראשי (COO) והאחראי על האסטרטגיה, המשאבים והתפעול. תפקיד זה אויש עד כה על ידי פינטו עצמו. יוסף עובד בבנק 27 שנים וצבר במהלכן ניסיון רב. בתפקידו האחרון כיהן כמנהל אגף אסטרטגיה. קודם לכן כיהן ארז כמנהל אגף פיננסי ומידע ניהולי בחטיבת הפיננסית. 
 
הנהלת הבנק המליצה על אלי זהב לתפקיד סמנכ"ל אשראי ומימון בקבוצת ישראכרט. זהב עובד בבנק 26 שנים ושימש באחרונה מנהל האגף העסקי. ישראכרט מנוהלת על ידי רון וקסלר. האתגר העיקרי של פינטו הוא השלמה מוצלחת של העסקה למכירת ישראכרט במסגרת המלצות ועדת שטרום.

ג'קי כהן מונה למנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית. דלית רביב מונתה למנהלת האגף המסחרי בחטיבה העסקית. עד לאחרונה ניהלה את בנקאות פלטינום בחטיבה הקמעונאית.
 
רונית מאירי הראל מונתה למנהלת אגף אסטרטגיה ו־PMO ארגוני בחטיבת ה־COO. ד"ר נעמי שפירר בלפר מונתה למנהלת אגף חדרי עסקאות וברוקראז' בחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית.
 
מירב בן שושן כהן מונתה למנהלת אגף ניהול נכסים והתחייבויות בחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית. רונן מידן, מנהל היחידה להשקעות ריאליות, יהיה אחראי גם על יחידת הנוסטרו בחטיבת שווקים פיננסיים ובנקאות בינלאומית.
 
במסגרת זאת הוחלט בבנק למזג את פעילות יחידת הנוסטרו עם היחידה להשקעות ריאליות. תחום אחריותו של מידן יורחב ויכלול גם את יחידת הנוסטרו, שאחראית על השקעות הבנק בניירות ערך.
 
מינויים נוספים: אורן כהן בוטנסקי מונה למנהל מערך פועלים בטלפון בחטיבה הקמעונאית. אילת מרום מונתה למנהלת בנקאות פלטינום בחטיבה הקמעונאית. מיכל ניר־שמחן מונתה למנהלת המרכז לבנקאות פרטית בינלאומית.
 
אתגר מיידי נוסף למנכ"ל הבנק הנכנס הוא הוצאתה אל הפועל של תוכנית התייעלות ובמרכזה תוכנית פרישה מרצון למאות עובדים כפי שנעשה בבנק לאומי.
פינטו אמר לאחר המינויים: "הסבב הרחב מבסס את השדרה הניהולית של הבנק ומציב אותה בשורה הראשונה של המשק מבחינה מקצועית. אני גאה שהסבב מושתת על מינויים פנימיים, דבר שמעיד על הניסיון והמיומנות המקצועית הגבוהה שרוכשים העובדים והמנהלים".