על רקע הרשעתו של איש העסקים נוחי דנקנר בהרצת מניות, מגישת התכנית "איפה הכסף" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" התייחסה היום (שני) להאשמות שעלו בבית המשפט. נוחי דנקנר הורשע. אין הנחות סלב. כך חולפת תהילת עולם, של מי שהיה יקיר המשק והכלכלה הישראלית.



בהכרעתו כותב השופט חאלד כבוב, שופט בית המשפט הכלכלי על דנקנר ועל שותפו לתרמית איתי שטרום, הבעלים של חברת ISP, שהורשע יחד עם דנקנר באותה עבירה: "כל כוונתם של הנאשמים, הייתה להשפיע במרמה על שער המניה", ומוסיף השופט כבוב על דנקנר: "מדובר באדם עוצמתי שלא רואה את המציאות בדרך להשגת מטרותיו". 






תמרור אזהרה



אין הנחות, כשמדובר ברשות לניירות ערך שמפקחת ולא בפעם הראשונה, על אנשי עסקים, כמו ג'קי בן זקן, פרשת פסגות, הון שלטון ובמקרה של נוחי דנקנר גם עיתון.

אז בכל זאת נקודת האור בפרשת הרצת המניות – התנהלות בתרמית עד לסיומה בהרשעה מצלצלת, ואפשר להתנחם בכך שיש מי ששומר על האינטרסים שלנו, ושמי שמכר לנו פירמידות דמיוניות בסיועם של בנקים, הרבה חיוכים וכריזמה, התברר כבלון ריק. בית המשפט בכמה פסיקות חשובות, הכריע בשנים האחרונות נגד אישי ציבור ואנשי עסקים. הרשות לניירות ערך, היא תמרור אזהרה ובתי המשפט מנקים את האורוות.

עכשיו, אחרי שדנקנר איבד כמעט הכל, ואולי גם יישלח לכלא, האנשים הפשוטים יכולים להתנחם בזה, לפעמים אפשר להכריע גם חלקים בחבורת "הון שלטון".