הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים הודיעה לפני שעה קלה על רשימה של שלושה מועמדים מטעמה לכהונת דירקטורים בבנק דיסקונט. המועמד המעניין מבין השלושה הוא המפקח על הבנקים לשעבר דודו זקן.



מועמדות זקן נתמכת על ידי יו"ר דירקטוריון הבנק ד"ר יוסי בכר שקיים בעבר קשרים מצוינים אתו. זקן פרש מתפקיד המפקח על הבנקים לפני שנה והוא יצטרף לדיסקונט עם סיום תקופת הצינון.



נזכיר כי בדו"ח מבקר המדינה האחרון התנהלה ביקורת חריפה כלפי תפקוד בנק ישראל בכל הנוגע לפרשת העבירות בייעוץ המס ללקוחות בנק לאומי בארה"ב.


שלושת המועמדים יעמדו לבחירה באסיפה הכללית הקרובה שאמורה לבחור שני דירקטורים חיצונים. לבד מזקן קיימים שני מועמדים מעניינים: מירי כץ, לשעבר יושבת ראש רשות ניירות ערך שכבר כיהנה בדירקטוריון בנק לאומי ויהלי שפי.



האחרון, שניהל בעבר את חברת הפניקס, מעונין לשוב, בתמיכה בכר, לתקופת כהונה נוספת בדירקטוריון הבנק. בנק דיסקונט מתנהל ללא גרעין שליטה והבחירה תלויה בציבור הרחב של בעלי המניות.



לוועדה הוגשו 84 בקשות מועמדות, ולאחר מיון הבקשות בשים לב לתנאי הכשירות הקבועים בדין, ולשיקולי התאמה בהתחשב בצרכי הבנק, ראיינה הוועדה 10 מועמדים. מתוך המועמדים שרואיינו, הרכיבה הוועדה את הרשימה שהועברה לדיסקונט.



הוועדה מונתה על ידי נגידת בנק ישראל וחבריה הם: אילה פרוקצ'יה, חיים אורון, פרופ' יצחק בן ישראל, עידית לוסקי (החברה בדירקטוריון דיסקונט) ואילן בירן (שגם הוא חבר בדירקטוריון הבנק. אמש לא התקבלה תגובת זקן לידיעה.