השקל עשוי להתחזק לעומת הדולר בימים הקרובים, זאת בגלל מגמה ספקולטיבית ששטפה את שוקי המטבע. שערו היציג של מטבע האמריקאי ירד אתמול ב-0.232% ל-3.874 שקלים ואילו הבוקר, במסחר הבין בנקאי, הוא יורד בכ-0.11% ל-3.8697 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר, כי השקל מתחזק למול הדולר, כאשר הדולר-שקל יורד לעבר 3.87, וזאת על רקע גל של אהבת סיכון ששוטף את השוק הגלובלי. למרות הברקזיט וחששות הצמיחה המרובים, מדדי המניות ממשיכים לטפס לשיאים חדשים, כאשר אמש גם הדאו-ג'ונס בוול-סטריט קבע שיא חדש של כל הזמנים, וזאת לאחר שביום שני ה-S&P 500‏ שבר שיא היסטורי.



'הסיבה לגל האופטימיות אינה שינוי כלשהו בתנאים הפונדמנטליים של השוק, אלא התקווה כי לאור הסיכונים המרובים הבנקים המרכזיים ייחלצו שוב כדי לפמפם את הכלכלה והשוק. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כבר הודיע על כוונתו להוציא לפועל תוכנית תמריצים נוספת, וכעת העיניים נשואות לנגיד הבנק של אנגליה, מרק קרניי, שכבר הצהיר על כוונתו של הבנק לתמוך בכלכלה הבריטית בתקופה השברירית הזו, וביום חמישי הקרוב יתכנס הבנק ובשווקים מצפים לראות אילו צעדים מרחיבים ייאות הבנק לנקוט".



על רקע הציפיות האלה השטרלינג זוכה לרוח גבית שמסייעת לרומם אותו מרמות השפל ההיסטורית, וביממה האחרונה זינק למול השקל ביותר מעשר אגורות לעבר 5.15. ולגבי הדולר-שקל, הסנטימנט החיובי תומך בהתחזקות השקל, ואם נראה את המשך הראלי בשווקים הצמד צפוי לעשות את דרכו לעבר 3.85".