קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א צפויה לחדש את התוכניות לגיוס הון בבורסה לאחר מינויו של חגי בדש לתפקיד מנהל הקבוצה. כך נודע ל"מעריב־השבוע". בדש, המנהל כיום את בית ההשקעות פסגות, צפוי להיכנס לתפקידו כמנהל הקבוצה בנובמבר.



בדש מכיר היטב את שוק ההון, ואין ספק שניסיונו בתחום יסייע מאוד לתוכניות ההנפקה של מכבי, אך הוא מעדיף בשלב זה לא להתייחס לתוכניותיו לעתיד בנוגע למכבי ת"א, אלא להתמקד בתפקידו בניהול פסגות (בימים הקרובים יוחלט על מינויה של ענת כנפו־תבור, מנהלת בכירה בבית ההשקעות, למחליפתו בתפקיד).



לפני כארבע שנים עמדה על הפרק תוכנית ההנפקה של מכבי, אבל בסופו של דבר היא לא יצאה אל הפועל. לפני כשנתיים גייסה מכבי ת"א שני שותפים אמריקאים, מה ששיפר את מצבה נזילותה. בצד העסקי של ניהול הקבוצה מסייעים גם אנשי העסקים אודי רקנאטי ודיוויד פדרמן.



בתגובה לפניית "מעריב־השבוע" מסר יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי: "בדקנו בעבר את האפשרות, אבל בשלב זה אין לנו תוכניות להנפיק את הקבוצה בבורסה, והנושא אינו עומד על הפרק. אנחנו מתנהלים כמו חברה משפחתית. לאחר שחגי בדש ייכנס לניהול הקבוצה נחשוב שוב על האפשרות הזאת, בעוד שנה־שנתיים".



הנפקה של מועדוני ספורט בבורסה היא עניין מקובל בעולם. אולם, עד עתה, המועדון הישראלי היחיד שבדק ברצינות אפשרות שכזו היה הפועל ת"א בכדורגל - לפני כ־15 שנים. הייתה זו תקופת הזוהר של המועדון, שהצליח להעפיל לשלבים העליונים של הליגה האירופית. בתהליך ההנפקה היה מעורב אז איש העסקים משה תאומים, אולם ההנפקה לא יצאה אל הפועל.