שוק המטבע של ישראל אינו מתיישר עם המגמות בעולם. בעוד שהדולר מתחזק בעולם, הוא נחלש בישראל. אתמול שערו היציג נקבע על 3.84 שקלים, ירידה יומית של 0.104%. גם הבוקר (חמישי) במסחר הבין בנקאי הוא המשיך לרדת ב-0.23% ל-3.8313 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בדומה לימים האחרונים, הדולר-שקל ממשיך לדשדש סביב רמת 3.84, וזאת למרות ההתפתחויות בשוק".על רקע החלטת הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ללא שינוי, מוסיפים במחלקת המחקר כי "הצהרת המדיניות שלו היתה אופטימית יותר בהשוואה לחודש שעבר, ונראה כי היא מכשירה את הקרקע להעלאת ריבית בחודשים הקרובים, כאשר הערכה בשוק היא כי העלאת הריבית תהיה בדצמבר. בבנק ציינו כי שוק התעסוקה 'מתחזק', ולצד זאת ציינו כי האינפלציה ממשיכה להיות 'נטועה במקום'. נראה כי אם נתוני המאקרו ימשיכו להשתפר, בעיקר בשוק התעסוקה, ואם השווקים הפיננסיים ישמרו על יציבות, הבנק יבצע את העלאת הריבית".



עם זאת, למרות הציפיות הללו, הדולר-שקל ממשיך לדשדש במקום. במחלקת המחקר מבהירים כי "כאשר הסנטימנט החיובי בשווקים תומך בכוחו של השקל ומקזז את יתרון הריבית של הדולר. הסנטימנט החיובי נובע מעונת דוחות הרווח הטובה עד כה בשוקי ההון ומתכנית התמריצים הנרחבת של ממשלת יפן, בהיקף של 265 מיליארד דולר, יותר מהציפיות המוקדמות של השוק. כל עוד הדולר-שקל מתחת ל-3.85 הנטייה היא כלפי מטה".