מגמת הירידות נמשכת: הלחץ כלפיי מטה על שער הדולר עושה את שלו כשהמסחר הבין בנקאי הבוקר הדולר יורד בעוד 0.31% ל-3.7593 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר השבירה בשבוע שעבר מתחת לרף 3.80, נמשך הלחץ הכבד על הדולר-שקל והוא נסחר מתחת לרף 3.77, ברמות שפל של יותר מחודשיים. בעולם ראינו התאוששות קלה של הדולר ביום שישי, וזאת לאחר שחבר הפד, הצהיר כי עיכוב נוסף בהעלאת הריבית עשוי להיות בעל השלכות שליליות על הכלכלה האמריקנית.



בכך, הצטרף וויליאמס לעוד שני בכירי 'פד' שהצהירו בשבוע שעבר הצהרות שתמכו בהעלאות ריבית בחודשים הקרובים. נראה כי למרות הנתונים הכלכליים המאכזבים בשבוע האחרונים והאינפלציה האחרונה. בפד נחושים להמשיך ב-2016 בסבב העלאות הריבית ולא להמתין ל-2017. בשוק מתמחרים סבירות של מעל 50% להעלאת ריבית אחת עוד השנה, או בישיבת הבנק בספטמבר או בישיבת הבנק בדצמבר.



בשווקים ימתינו גם לכנס השנתי של ה'פד' בג'קסון הול שיחל בסוף השבוע ובו נוכל ללמוד על הלכי הרוחות בקרב חברי הבנק ובעיקר בקרב יושבת הראש ג'נט ילן. עד אז, הנתונים הכלכליים בארצות הברית ימשיכו להכתיב את המסחר בדולר. שבוע לפני החלטת הריבית של בנק ישראל, מעניין יהיה לראות האם גם הבנק הישראלי יחליט להתערב כדי לבלום את הסחף השלילי ואת התיסוף המזיק בשקל".