שוקי המטבע בעולם ממתינים לנאומה של נגידת הבנק המרכזי של ארצות הברית, ג'נט ילן, שיעסוק מחר במדיניות המוניטרית. בינתיים הדולר בעולם עולה ואתמול שערו היציג עלה ב-0.159% ל-3.774 שקלים, אם כי היום (חמישי) במסחר הבין בנקאי יורד הדולר ב-0.19% ל-3.767 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שנכשל לפרוץ את מחסום 3.78, הדולר-שקל שוב נסוג לאחור לכיוון 3.76. דווקא בעולם ראינו את הדולר מתחזק קלות ביממה האחרונה, וזאת על רקע נתוני דיור טובים מהמצופה. ואולם, גם בזירת המט"ח הגלובלית וגם במקומית מדובר בתנודות בלתי החלטיות, המשקפות את מצב ההמתנה והאי ודאות של השוק בכל הנוגע לציפיות הריבית על הדולר".



במחלקת המחקר מוסיפים כי "לאחר סדרה של התבטאויות ניציות בשבוע האחרון מצד שורה של בכירים בפד, הפעילים בשוק למעשה ממתינים לנאומה של יושבת ראש הפד ג'נט ילן ביום שישי בכנס בג'קסון הול, נאום שעשוי לשפוך אור האם הבנק הפדרלי אכן מתכוון לממש את כוונתו ולהעלות את הריבית פעם אחת עוד השנה, וזאת למרות נתוני מקרו מעורבים. בשוק מתמחרים כעת סיכוי של 24 אחוזים להעלאת ריבית בספטמבר וסיכוי של 50 אחוזים להעלאת ריבית בדצמבר. עד לנאום ביום שישי אנחנו צפויים לראות תנועה מהוססת ותזזיתית בדולר".