שוק המטבע של ישראל פתח היום (שני) את המסחר השבועי בציפייה לפרסום שערי הריבית לספטמבר על ידי בנק ישראל. במסחר הבין בנקאי של הבוקר הדולר עולה ב-0.62% ל-3.7771 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "לאחר שצנח בשבוע שעבר לשפל של 3.74, הדולר-שקל מטפס מעלה אל מעל ה-3.77 וזאת על רקע הציפייה להעלאת הריבית בחודשים הקרובים. כזכור, בנאומה בשישי האחרון אמרה יושבת ראש הבנק הפדרלי של ארצות הברית, ג'נט ילן כי הבנק מתכוון להעלות את הריבית עוד השנה לאור השיפור בשוק התעסוקה ובכלכלה. 



"בשוק החוזים העתידיים מתמחרים כעת סבירות של 42% להעלאת ריבית בספטמבר וסבירות של 65% להעלאת הריבית בדצמבר. מה שעשוי לתת חותמת סופית להעלאת הריבית הם נתוני התעסוקה שיתפרסמו בשישי הקרוב בארצות הברית, כאשר הצפי הוא לתוספת של 188 אלף משרות באוגוסט. נתון חיובי צפוי להזניק עוד יותר את ציפיות הריבית ולחזק את הדולר".



"בתוך כך, בנק ישראל יודיע היום את החלטת הריבית החודשית, אולם לא צפויות חדשות מרעישות והבנק לא צפוי להעלות את הריבית לאור התיסוף הנוכחי בדולר והאינפלציה הנמוכה. הצפי להתרחבות פער הריבית בין הדולר לבין השקל צפוי לחזק בטווח הבינוני את הדולר-שקל, ואולם לפי שעה, לאור אי הוודאות באשר למהלכי הפד, הדולר עדיין מגלה חולשה בשוקי המטבע. כל עוד הצמד מתחת לרף 3.80, הנטייה היא שלילית".