חברת אפריקה נכסים, בעלת החניון שקרס הבוקר (שני) בתל אביב וחברת דניה סיבוס, חברת הביצוע אשר בנתה אותו, חשופות לתביעות של עשרות מיליוני שקלים ממשפחות ההרוגים באסון וכן מאלה שנפצעו בו. המדובר בעיקר בתביעות על נזקי הגוף ועל אובדן כושר ההשתכרות.



זאת ועוד: מנהלי שתי החברות הללו עלולים גם לחטוף תביעות כספיות ואולי גם תביעות פליליות אם יתברר כי הקריסה נוצרה בשל רשלנות מצד המנהלים. תביעות דומות הוגשו בעבר גם באסון אולמי ורסאי בירושלים, גם בקריסת גשר המכבייה וגם באסון קריסת גשר התאורה בטקס הדלקת המשואות.



לחברת דניה סיבוס יש אזהרות רבות על עבירות בטיחות, כך נמסר ממשרד העבודה והרווחה, האחראי על בטיחות במקומות העבודה. "ערכנו לפני חודש וחצי מבצע אכיפה נגד שתי חברות עברייניות ואתרים שלהם נמצאים בתכנית העבודה של מנהל הבטיחות לשבוע הבא. האתר הספציפי ברמת החייל נבדק בחודש יולי האחרון ולא נמצאו בו עבירות בטיחות. גם עכשיו אנחנו לא יודעים אם מדובר באירוע בטיחות בעבודה. קרתה כאן תאונת עבודה כי ישנם עובדים שנפגעו במהלך עבודתם, אבל הנסיבות שהובילו לתאונה לא בהכרח קשורות לעולם הבטיחות בעבודה והדברים האלה נמצאים בחקירת משטרה.



במשרד העבודה מדגישים כי חברת "דניה סיבוס", מבצעת העבודות באתר, היא חברת בנייה גדולה שבחלק מאתריה נמצאו ליקויי בנייה משמעותיים ולפיכך תוכנן באתרים שלה מבצע אכיפה שהיה אמור להתחיל בשבוע הבא.



חברת הביטוח שביטחו את העבודות הם מגדל (שעובדת באופן מסורתי עם קבוצת אפריקה ישראל) וגם מנורה מבטחים. התביעות עלולות להיות גם בגין נזקי הרכוש. בעקבות האסון נרשמה במהלך המסחר היום ירידת שערים של למעלה מ-3% במניות החברה.



על פי הדיווח של אפריקה נכסים לבורסה, "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון הברזל ברמת החייל המבוצע על ידי דניה סיבוס, קרסו חלקים מהחניון. למועד זה החברה בוחנת את הסיבות לקריסה ואת תוצאותיה והשלכותיה".



הבורסה החליטה שלא להפסיק את המסחר במניות. טרם התקבלה תגובת הגורמים הכלכליים המעורבים לידיעה.