שוקי המטבע בעולם ובכלל זה בישראל מתנהלים היום (חמישי) במגמה מעורבת ובשל כך, הדולר יורד ב-0.10% ל-3.7823 שקלים. אתמול הדולר היציג עלה ב-0.371% ל-3.786 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך במומנטום החיובי ומטפס מעלה זה היום השלישי ברציפות ובוחן את 3.79. עם זאת, על רקע אי הוודאות באשר לכוונות הבנק הפדרלי, הצמד יתקשה לפרוץ את מחסום 3.80". 



במחלקת המחקר מבהירים היום כי הדולר נסחר ביממה האחרונה במגמה מעורבת: "כאשר המטבע התחזק למול מטבעות הסחורות מצד אחד בשל ירידת מחיר הנפט, ומנגד נחלש למול הין על רקע ההערכות כי הבנק של יפן לא יגביר באופן משמעותי את קצב רכישות האג"ח. כולם ממתינים כעת לשבוע הבא, שבו צפויות החלטות הריבית הן של הבנק של יפן והן של הפד, מה שצפוי להגביר את התנודתיות בשווקים סביב הדולר והין".



עוד מדגישים במחלקת המחקר כי "הפד לא צפוי להעלות את הריבית – בשוק מתמחרים סיכוי של 15% להעלאה מפתיעה. ואולם, תהיה זו הזדמנות מצוינת לקבל אינדיקציה האם הבנק באמת מתכוון להעלות ריבית בישיבת הריבית בדצמבר. אם אכן נקבל אינדיקציה ברורה שכזו, הספקולנטים ירשו לעצמם להגדיל את הפוזיציות על הדולר, ואז נוכל לראות את השטר הירוק פורץ רמות טכניות משמעותיות יותר".