המגישה הכלכלית ענת דוידוב דיברה היום  (שלישי) בתכניתה "איפה הכסף" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על חוק שכר הבכירים שבג"ץ נתן לו את החתימה הסופית לאחרונה. לדבריה, קחו לדוגמה את מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, ואת היו"ר של הבנק, דוד ברודט. בשקט בשקט, בלי רעשי רקע, השניים מיישרים קו עם החוק, ושכרם ירד רחמנא ליצלן לשניים וחצי מיליון שקלים. החוק קובע מגבלה של פי שלושים וחמישה ממקבל השכר הגבוה לנמוך בבנק, ובנוסף שכר של מעל שניים וחצי מיליון שקלים לא יוכר לצרכי מס. השכר של המנכ"לית יעמוד על קצת יותר מ-195 אלף שקלים בחודש. הייתם מתחלפים? לגמרי.



כשהחוק פרץ לתודעה הציבורית, נוצרה בהלה גדולה בקרב מנהלים בכירים בבנקים, עד כדי איומים בפרישה. כמו למשל האת משנה למנכ"לית לאומי, הפרופ' דני צידון, שהודיע רגע אחרי כינונו של החוק על פרישה. צידון נעלב ותרץ את הפרישה במפורש בגלל החוק, והוסיף שהמסר המידי לציבור הוא שהמערכת הפיננסית היא אויב הציבור.





העובדה היא שחודשים ארוכים אחרי הפרישה, לא בכירי ענף הבנקאות והביטוח היא לא בכמויות סיטונאיות, כמעט כולם בינתיים אוחזים חזק בכיסא, לאחר שהבינו שגם לצאת עם תקרה של שניים וחצי מיליון שקלים, זה מספיק, הרבה יותר ממספיק. כנראה שבסוף כשכל אחד עושה את החשבון הפשוט של עצמו, זה ממש נחמד לפרוש עם שניים וחצי מיליון שקלים ביד. וזה לא פופוליסטי.