בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול את התביעה שהגישה המדינה נגד ארקיע עבור תשלום דמי שימוש ראויים בשדה דב. היקף התביעה המקורי עמד על 52 מיליון שקל, ולטענת התובעת הסכום מסתכם בכ-100 מיליון שקל. בית המשפט קיבל את טענות עורכי הדין אייל בר אליעזר, ענבל אלקיים ומאיה בן גל ממשרד עו”ד בלטר-גוט-אלוני ושות’, וקבע כי ארקיע עמדה בתנאי ההסכם לתשלום דמי השימוש ודמי השירותים בנכסים שבהם השתמשה.



השופט אליהו בכר דחה כאמור את התביעה שהוגשה על ידי מינהל מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, שטענו כי ארקיע חייבת בתשלום דמי שימוש ראויים בשדה דב בהתאם לתעריפי רשות שדות התעופה. ארקיע טענה כי לרשות שדות התעופה אין זכויות בקרקע בשדה דב ומעמדה הנה כנותנת שירותים בלבד. עוד נטען כי בין הצדדים נכרת הסכם מחייב שהתבטא במכתב שהוציא חשב רשות שדות התעופה.



שדה דב. צילום:יוסי זליגר, פלאש 90
שדה דב. צילום:יוסי זליגר, פלאש 90



עוד נקבע כי זכויות המקרקעין בשדה דב לא עברו לידי רשות שדות התעופה, כפי שעברו בשדות תעופה אחרים המופיעים בחוק רשות שדות התעופה, והיא מחויבת לתת בשדה דב שירותים בלבד. לאור האמור, נקבע כי הרשות אינה רשאית להכתיב בשדה דב דמי שימוש כפי שהיא עושה בשדות תעופה אחרים. בארקיע הביעו שביעות רצון מהפסיקה. לא התקבלה תגובה מינהל מקרקעי ישראל.