משרד האוצר האמריקאי תומך בהמשך פעילות הבנקים הישראליים מול הרשות הפלסטינית - כך עולה מתוכנו של מכתב ששיגר בכיר באוצר האמריקאי למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.

במכתב ששוגר בשבוע שעבר על ידי דניאל גלזר, עוזר לענייני מימון ופעילות טרור, כותב הבכיר האמריקאי כי שיתוף הפעולה בין הבנקים חיוני לחיזוק היחסים הכלכליים בין הצדדים ומהווה נדבך חשוב לביטחון האזורי. 
לדבריו, "שיתוף הפעולה עם הסקטור הפיננסי הפלסטיני יסייע לקידום המלחמה בטרור".

בתשובה להבהרות שביקשו הישראלים בנוגע לחששם שחלק מהכסף יזלוג לפעילות טרור, וזאת בגלל היעדר בקרה נאותה מצד הרשות. כותב גלזר: "הרשות הפלסטינית מפקחת על הפעילות הבנקאית המקומית, והיא מודעת היטב למגבלות הנוגעות לאיסור הלבנת הון. הרשות גם משתתפת במוסדות הפיננסיים הבינלאומיים, והם אימצו את הכללים הנהוגים שם בכל הנוגע לאיסור מימון פעילות טרור".
הבכיר האמריקאי מציין במכתב כי גם האמריקאים מפקחים היטב על הפרות של כללי המלחמה בטרור ומגלים אפס סובלנות למקרים כאלה. במקרה של הפרה יינקטו הסנקציות המתאימות.
מכתבו של בכיר האוצר האמריקאי נשלח לבקשתו של מנכ"ל האוצר כדי להרגיע את המערכת הבנקאית הישראלית בראשות בנק הפועלים החוששת מהמשך שיתוף הפעולה עם הבנקים הפלסטינים. הפרשה נחשפה לראשונה במעריב לפני כחצי שנה.
באב"ד כבר פעל בנושא מול המוסדות האיחוד האירופי ואף קיבל מנציב האיחוד מכתב התחייבות דומה. באחרונה הוא נפגש עם עו"ד פיני רובין, נציגו של בנק הפועלים ועדכן אותו על ההתפתחויות האחרונות. 
בסופו של יום מי שיקבע סופית את עמדת מדינת ישראל הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו.