הצמיחה במשק הנמדדת על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באמצעות התמ"ג (תוצר מקומי גולמי) הסתכמה ברבעון השלישי של השנה ב-3.2%. מדובר בתוצאה מפתיעה לטובה, שכן לפי הנתונים הראשונים, הצמיחה אמורה הייתה להסתכם בכ-3% בלבד. נתון מפתיע נוסף מתייחס למרכיבי הצמיחה כאשר הנתון המשמעותי ביותר נוגע להשקעה בנכסים קבועים, שזינקה ב-12.2% בהשוואה לרבעון המקבילה. מדובר בהשקעות בנכסי נדל"ן, מכונות, רכבים ועוד.



ייתכן כי נתון זה מעיד על האפשרות כי המשק חוזר למסלול של צמיחה, וזאת לאחר מספר שנים של דעיכה. למרות זאת, הצריכה הפרטית והציבורית שהובילו ברבעונים קודמים את נתוני הצמיחה, גדלו, כל אחד מהן, ב-2.9% בלבד.



במקביל, עדכן הלמ"ס את נתוני הצמיחה לרבעון השני והעלה אותו ל-4.9% במקום 4.3%, כפי שהיה בעדכון האחרון. מבחינת הנתונים הפחות מחמיאים, בולטת הירידה בייצוא הסחורות והשירותים שהסתכמה ב-6.3%, זאת בזמן שהייבוא גדל באותה תקופה ב-7.2%.



על פי אחת הסברות, מקור הירידה בייצוא נמצא בנתונים השליליים שסופקו על ידי מספר חברות ענק כמו טבע או אינטל. למרות האופטימיות ברבעון השלישי, הנתונים שפורסמו הינם ראשוניים בלבד ועלולים להשתנות לקראת העדכון הבא.



שר האוצר, משה כחלון, נוהג לציין כי עוצמת המשק מאפשרת לו ליישם במקביל את מדיניות צמצום הפערים וחיזוק השכבות המוחלשות.