בזק חשפה אתמול (שלישי) את דוח האינטרנט שלה לשנת 2016. לראשונה, מסיבת העיתונאים נערכה באופן וירטואלי באינטרנט ולא במשרדי הנהלת החברה כמקובל. על פי עיקרי הדוח, הגולש הישראלי מוריד קבצים בנפח של 4 ג'יגה ביום - עלייה בשיעור 38% בתוך שנה. גם העלייה בחשיפה לשיימינג (ביוש) ברשת נמשכת; על פי הדיווח, 70% מהגולשים נחשפו אליו ברשת בשנה החולפת. 30% מבני הנוער סבלו בעצמם משיימינג.



על פי הנתונים, 38% מהזוגות הטריים הכירו השנה באמצעות האינטרנט, לעומת 24% בשנה שעברה. רובם הכירו באמצעות פייסבוק. 60% מהגברים רואים בחוק הפורנו, המחייב את ספקיות האינטרנט לחסום אתרים מפוקפקים, חדירה לפרטיות, לעומת 32% מהנשים.



הורים מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם


עוד מתברר מהסקר כי ההורים מחטטים בוואטסאפ של הילדים שלהם. 60% מההורים עוקבים אחרי פעילות ילדיהם ביישומון המסרים, המשמש 90% מהגולשים. עוד מתברר כי 80% מהצרכנים קונים דרך הרשת וכשליש מהציבור משתמש בתוכנות הזרמת תכנים פיראטיות. עם זאת, רק 10% מבני 34 ומטה צופים בתוכניות הטלוויזיה בזמן אמת. מחצית מהגולשים נמנעים מלהעלות תמונות לרשת.



מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד כיום על 6.4 מיליון. גם קצב הגלישה עולה בהתאם לשימושים המוגברים ברשת: רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח עומד כיום על 65 מגה, עלייה של כ־30% בהשוואה לשנה שעברה.



הדוח כלל סקר שנערך בשיתוף מכון המחקר TNS בקרב אלף נדגמים, כולל בני נוער, ובו נסקרו קטגוריות שונות בחיים הדיגיטליים. גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "הדיגיטל הפך לאמצעי תקשורת מוביל. אנחנו מופתעים מחלק מתוצאות הסקר ונפיק לקחים בהתאם לכך. ללא ספק אנו חיים בתקופה של שינויים אקספוננציאליים, המשנים כל רובד בחיינו".