ישיבת הממשלה השבועית נפתחה היום (ראשון) באישור מינויו של השר לשעבר, יאיר שמיר לתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית. המינוי אושר למרות הסתייגויותיהם של יועצים משפטיים ובהם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. אלה טענו ששמיר אינו יכול לשמש במקביל גם יו"ר התעשייה האווירית וגם יו"ר דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).



ממינוי זה הסתייג גם מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב; שסבור שהמינוי, שהציע שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), נעשה על סמך קשריו המפלגתיים של שמיר, אשר כיהן כשר וח"כ מטעם המפלגה. נזכיר שעל רקע זה החליטה יו"רית ועדת המינויים בשירות הציבורי, השופטת בלהה גילאור, שלא לאשר את מינוי שמיר.



כל ההסתייגויות הללו כבר הובאו לפני הממשלה, והיא החליטה לדחות את ההחלטה מהשבוע שעבר להיום. השר ליברמן דחה את כל ההתנגדויות והבהיר כי לשמיר יש כישורים מיוחדים, וכי הוא התחייב לסיים את תפקידו בנת"ע בתוך שמונה חודשים. בתוך כך, פנה בסוף השבוע מבקר המדינה השופט יוסף שפירא אל שר הרווחה והעבודה חיים כץ (הליכוד), וביקש ממנו שלא ישתתף בהצבעה בישיבת הממשלה היום. הסיבה: הקשרים הענפים של כ"ץ עם התעשייה האווירית; כזכור, כץ שימש יו"ר ועד העובדים שלה עד מינויו לשר.