ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), בשיתוף הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלההר (יש עתיד), תקיים היום דיון מיוחד בסוגיית ההפרדה המבנית בבזק. איחוד שתי הוועדות לדיון אחד נעשה מכיוון ששני הגופים הפוליטיים התכוונו לדון בסוגיה, והוא יעסוק בהחלטה המקדימה על ביטול ההפרדה התאגידית, שעליה הכריז מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. בישיבה היום ישתתפו גורמים שונים שכבר הביעו את עמדתם בסוגיה: מבקר המדינה, יוסף שפירא, הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, מנכ”ל משרד התקשורת, שלמה פילבר ויו”ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר, שישתתף בנושא סוגיית האופציות הבינריות בבורסה.



בישיבה לא תשתתף מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, והיא תיוצג על ידי שרון פליישר, האחראית על קשרי הממשל בחברה. מבקר המדינה יציג את תוכנית הביקורת שלו בנושא, לאחר שכבר הודיע שבשלב זה אין בכוונתו לעצור את תהליך ההפרדה אלא להכין דין וחשבון מיוחד על השלכותיו. יצוין כי הממונה על התקציבים כבר הודיע על עמדתו המתנגדת להפרדה בעיתוי הנוכחי מחשש שמהלך זה יפגע בתחרות ובצרכנים.



מאידך, הממונה על ההגבלים אינה דוחה על הסף את הצורך בביטול ההפרדה כמקובל בכל מדינות העולם. עם זאת, סבורה הלפרין שיש לבצע את התהליך בהדרגה כך שלא יפגע בצרכנים. שלמה פילבר ישוב ויסביר מדוע בשלב זה אין מדובר בהפרדה מבנית מלאה, וכי האישור ניתן אך ורק לצורך איחוד הדוחות בין בזק ליס. בהנהלת בזק החליטו להוציא אל הדרך את מהלך המיזוג עם חברת יס, שאמור לחסוך בשמונה השנים הקרובות הוצאה כוללת של 1.32 מיליארד שקל.



בתוך כך, הודיע משרד התקשורת על יציאתו לדרך של השינוי המבני שהוכן על ידי חברת הייעוץ רותם. במסגרת זאת יוקמו שלוש יחידות חדשות: מינהל הנדסה בראשות מימון שמילה, אגף טכנולוגיה וסייבר בראשות חיין גרון ואגף רישוי בראשות גדעון שטרית.