בית הדין לעבודה בתל אביב הורה בצהריים (שני) בתום דיון טעון לטייסי אל על לשוב מייד לעבודה סדירה. בית הדין הוציא צו המורה לטייסי החברה להימנע מלשבש את פעילות החברה. לאחר שבמהלך הלילה לא הושגו הבנות במשא ומתן שהתקיים בין הנהלת אל על לטייסים בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התקיים הדיון בבית הדין לעבודה, בעקבות פנייה של הנהלת אל על כבר אמש. הדיון נערך בפני השופטת אופירה דגן טוכמבר.
 
במהלך הדיון מתחה השופטת ביקורת על התנהלות הטייסים המשביתים את טיסות החברה. נציגי הטייסים טענו בדיון שלא ניתנה הוראה ארגונית לשבות והביטולים הם על פי שיקול דעתם האישי של הטייסים, בהתאם למצבם האישי. בתום הדיון הוציא בית הדין לעבודה צו המורה להסתדרות, לנציגות אל על והקברניטים להפעיל את מרותם ופיקוחם הארגוני על נציגי הטייסים ולהביא לשקט תעשייתי מוחלט ולעבודה תקינה, על מנת למנוע ביטולי טיסות ושיבושים בשגרת ההדרכות.
 
מהנהלת אל על נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט וקוראים לטייסים לשוב אל שולחן המשא ומתן. צו לנו על הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהשיבושים שהיו בימים האחרונים. אנו מקווים לשוב באופן מיידי לפעילות סדירה על מנת להעניק שירות ללקוחותינו ולטובת כלל עובדי החברה".
 
העימות הקשה בין הטייסים להנהלת החברה פרץ בשבוע שעבר, על רקע התקנות הבינלאומיות המורות שטייסים מגיל 65 יפסיקו להטיס מטוסי נוסעים. הטייסים טוענים שבשל כך שכרם עד לגיל הפרישה – 67 קוצץ משמעותית. בהנהלת אל על הבהירו שמדובר בתקנות שאומצו בישראל בשנת 2014 ויש לפעול בהתאם להן על פי חוק.
 
העימות החריף כאשר טייסים, שעבדו בהדרכה ולא טסו טענו ששכרם קוצץ בכשני שלישים.
 
המשא ומתן בין הצדדים יימשך בימים הקרובים, בניסיון להגיע להבנות. הסכסוך החריף שפרץ בסוף השבוע שעבר ואשר הביא לביטולן של למעלה מעשר טיסות, אירע כחודש בלבד לאחר שהושגו הבנות בין הנהלת אל על לטייסים על שכרם ותנאי עבודתם. עם זאת, בהסכם שהושג לא מכבר לא הושגו סיכומים אודות הטייסים בני 65 ומעלה ובהנהלת אל על הבהירו שמדובר בתקנות שיש לפעול על פיהן.

תגובת ועד טייסי אל-על לפסק הדין: "הנהלת אל-על החליטה להתנתק באופן חד-צדדי מהטייסים שלה, הטייסים הטובים והמיומנים בעולם. לאחר שקיצצה את שכרם של הטייסים הוותיקים בכ-70% - ממשיכה ההנהלה באותה בריונות כאשר היא מאמינה, בטעות, שהדרך לגרום לטייס לטוס בשקט נפשי הדרוש לעבודתו, עוברת דרך בית הדין". 

עוד הוסיפו: "במקום לנהל מו"מ אינטנסיבי ולסיים את כל הסוגיות תוך 24 שעות, ההנהלה חושבת להכניע את בכירי עובדיה בכוח הזרוע. בכלל, יש לתמוה למה הנהלה רוצה להכניע עובדים במקום לדבר איתם? או כדברי הקברניט ראובני בבית הדין: 'החוק אוסר על טייסים לטוס בלחץ נפשי'. נדמה, כי הנהלת אל-על לא מבינה שבעולם של מחסור בטייסים ההתנהלות שלה תשאיר אותה ללא טייסים".  

יו"ר ועד הטייסים, ניר צוק, העביר את החלטת בית המשפט כלשונה לכלל הטייסים וביקשם לכבדה.