קבוצת אסם הודיעה אתמול כי נענתה לבקשת קיבוץ מעברות בשרון לממש את האופציה למכירת 49% ממניות מטרנה תעשיות תמורת כ־150 מיליון דולר. חברת מטרנה עוסקת בייצור תחליפי חלב לתינוקות ומוצרים נוספים. האופציה אמורה הייתה לפוג רשמית היום, כך שההודעה על מימושה ניתנה ממש ברגע האחרון. שווי המימוש נקבע על סמך רווחיות החברה. בעקבות העסקה צפויה מטרנה תעשיות להציג במאזנים ל־2016 רווח הון של 110־120 מיליון דולר.


אוסם כבר מחזיקה ב־51% ממניות החברה, שנרכשו בדיוק לפני עשור תמורת 65 מיליון דולר. מניות שותפות מטרנה זינקו אתמול בתגובה לדיווח ביותר מ־10%. על פי ההערכות שולטת החברה ביותר ממחצית משוק המזון לתינוקות והמוצרים הנלווים.



מרבית עובדי החברה, כולל הצוות הניהולי, ימשיכו לעבוד בחברה. עם זאת, עדיין לא ידוע כיצד יתחלקו רווחי העסקה בין חברי הקיבוץ. תקדימי העבר הוכיחו כי אקזיטים מסוג זה, בדומה למה שאירע באבן קיסר של שדות ים, מביאים לא אחת לחילוקי דעות חריפים בתוך הקיבוץ.



מאסם נמסר אתמול בתגובה: “השותפות עם מוצרי מעברות אפשרה את קידום מטרנה בישראל, תוך שילוב הידע והיכולות המוכחות של החברות 0נסטלה ואסם. מנהלי חברת מטרנה ועובדיה, שביטאו לאורך השנים מקצועיות ומחויבות, ימשיכו להצעיד את החברה לשיאים חדשים”.