שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ מנצל את המומנטום החיובי בכל הקשור לקידוח לווייתן. ל"מעריב־השבוע" נודע כי שטייניץ ייצא מחר לביקור באיטליה, כדי לקדם עסקים המשותפים לשתי המדינות.

הוא צפוי להיפגש עם שר האנרגיה האיטלקי ולדון באפשרות להנחת צינור גז בין קידוח לווייתן, שבמים הטריטוריאליים של ישראל, לאיטליה. מדובר בצינור שיתווסף לצינור המתוכנן להוביל גז בין ישראל לטורקיה. במקביל ייפגש שר התשתיות עם שר החוץ האיטלקי.
לקראת סוף השבוע יטוס שטייניץ ליוסטון, שם ייפגש עם חברות אנרגיה בינלאומיות. בכוונת השר לעניין את נציגי החברות באפשרות כניסה לישראל, במסגרת רישיונות הקידוח מול חופי הארץ שפורסמו לאחרונה. 

שטייניץ מינה באחרונה נספח כלכלי מיוחד ביוסטון, שיעסוק בקידום יוזמות האנרגיה. בתגובה לפניית "מעריב־השבוע" אישר שטייניץ את הפרטים. 
קידוח לווייתן אמור להתחיל במהלך השבוע הבא, בעקבות חתימת הסכם ההספקה עם חברת החשמל הירדנית. כושר ההפקה של לווייתן יהיה 12 TCF (טריליון מ"ק גז), בהשקעה כוללת של 3.75 מיליארד דולר. הגז מהקידוח יופק לקראת סוף 2019. אם ייחתמו חוזים נוספים, כושר ההפקה עשוי לגדול ל־21 TCF. 
לאור העלויות הנמוכות יחסית של הפעלת ציוד הקידוח, מתכננות חברות הקידוח שני קידוחים ניסיוניים נוספים, בעלות של קצת יותר מ־50 מיליון דולר לקידוח. המטרה היא לנסות לאתר בעומקים נמוכים יותר גם נפט ולא רק גז. 
מי שחוגג את תחילת הקידוח הוא איש העסקים יצחק תשובה, שהופיע אתמול בכנס משקיעים בבורסה. תשובה מסר פרטים נוספים על תוכניותיה של קבוצת דלק להפוך לחברת אנרגיה בינלאומית. זאת, בהמשך לפרסומים על השקעת יותר מחצי מיליארד דולר בחברת איתיקה מקנדה. הוא סיפר שבכוונתו להרחיב את ההשקעות בישראל, אם יינתנו לכך האישורים הרגולטוריים.
עם חתימת הסכמי המימון עם הבנקים הבינלאומיים HSBC ו־JP מורגן יגיע חלקה של קבוצת דלק בהשקעה בלווייתן ל־1.8 מיליארד דולר.
מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין שלווייתן 3 ולווייתן 4 כבר נקדחו, וכי בקרוב תובא אסדת הקידוח Atwood Advantage מקידוח תמר, כדי  לבצע שני קידוחים נוספים: לווייתן 5 ולווייתן 7.
לדבריו, "אנחנו מנהלים מגעים לחתימת חוזים חדשים והדיאלוג עם טורקיה מקבל תפנית חיובית, בזכות משרד האנרגיה המסייע למהלך". אבו הזכיר שגז ממאגר תמר זורם לירדן כבר מתחילת 2017, וקיימת אמונה שגם מצרים תרכוש גז מישראל.