שנת שיא לחברת אלקטרה מוצרי צריכה. החברה סיימה את 2016 ברווח של 110 מיליון שקל - זינוק של 128% בהשוואה ל־2015. ההכנסות עלו ב־8% ל־2.95 מיליארד שקל. החברה נשלטת בידי קבוצת אלקו אלקטרה ומנוהלת בידי זאב קלימי. הרווח ברבעון הרביעי זינק ב־45% ל־13.5 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מגידול ברכישת מוצרי צריכה, מזגנים במיוחד, ומשיפור בתנאי הסחר. מצד שני, ההכנסות ברבעון זה ירדו בכ־18 מיליון שקל והסתכמו ב־640.8 מיליון שקל, בגלל ימי המסחר המועטים.

בעקבות התוצאות תחלק החברה דיווידנד של 20 מיליון שקל, ובסך הכל בשנה האחרונה 55 מיליון שקל. הונה העצמי לאחר החלוקה מסתכם ב־517 מיליון שקל. בינואר אישר הדירקטוריון רכישה עצמית של מניות בסך של עד 60 מיליון שקל. נתח השוק של אלקטרה בתחום המזגנים מסתכם, נכון לסוף 2016, ב־45%. בתקופת הדוח השלימה החברה את מכירת אייס אוטו־דיפו ופעילות ברי המים של אלקטרה בר תמורת 10 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2017 היא תרשום רווח חד־פעמי לפני מס של 95 מיליון שקל.



מנגד רכשה החברה את השליטה באלפא טלקום, זכיינית מותג הסלולר הסיני Huawei בישראל. העסקה הבולטת ביותר שסוכמה לפני כחודשיים הייתה רכישת השליטה בגולן טלקום תמורת 350 מיליון שקל. העסקה הובאה לאישור רשות ההגבלים המטפלת בה. לאחר מועד הדוח ביצעה החברה שינויים אסטרטגיים, וכיום היא פועלת בתחומי מוצרי הצריכה החשמליים, הרשתות הקמעוניות והתקשורת.



המנכ"ל קלימי: "התוצאות הטובות הן פירות של מהלכים שיישמנו, לרבות התייעלות במצבת כוח האדם, שינוי המבנה הניהולי, הגברת הסינרגיה, סגירה וצמצום של שטחי מסחר, הבראת הפעילות בחו"ל, השקת אתר האינטרנט של מחסני חשמל ופיתוח מוצרים חדשניים בתחום מיזוג האוויר".