מרתון ווינר ירושלים ייערך ביום שישי הקרוב זו השנה השביעית ברציפות. השנה צפויים לקחת בו חלק כ־30 אלף רצים מ־57 מדינות, ואחד ההיבטים המעניינים בו הוא ההיבט הכלכלי.



מנתוני הרשות לפיתוח ירושלים עולה כי המרתון הנו מנוע צמיחה כלכלי, שצפוי לייצר השנה הכנסות של 14 מיליון שקלי לעסקים המקומיים. נתח נאה מההכנסות נובע מלינה של כעשרת אלפים תיירים במלונות בבירה. עשרות אלפי המשתתפים במרתון ישהו בסוף השבוע בירושלים ויגדילו באופן ניכר את שירותי הצריכה בבתי העסק המקומיים, במסעדות, בתי קפה ואתרי אירוח שונים. לרגל האירוע, עיריית ירושלים יזמה מבצע של הנחות של כ־70% על מוצרי מזון בריאים בבתי העסק שנמצאים בתוואי מסלולי המרתון.



העסקים המשתתפים במבצע כוללים את; בית הקפה נוקטורנו, הסלטייה, פומפידו, רי באר, פיורי, יס פלאנט, בורגרסבר, קמפאי וופל פקטורי. כך למשל, מנת פסטה שעלותה המקורית עומדת על 57 שקל תוצע בעת המרתון ב־15 שקלים בלבד. ארוחת בוקר ישראלית תימכר ב־15 שקל במקום מחיר רגיל של כ־43 שקל. מהעירייה נמסר כי שיתופי הפעולה נוצרו ביוזמת אגפי הספורט, הרשות לקידום עסקים, והרשות לאיכות השירות בעירייה. ראש העירייה, ניר ברקת, הוסיף כי, "הרכבת האווירית שתגיע לבירה היא הבעת האמון הטובה ביותר בירושלים. אנו עדים לשיא כל הזמנים בהתעניינות העולם במרתון".