כאשר נשארו שנתיים בלבד לפני עזיבתה הסופית של בריטניה את האיחוד האירופי ויציאתה לעצמאות בכל הנוגע לקשרי המסחר שלה, בעיתון הגרדיאן הבריטי, שלא ידוע בדיוק בקו האוהד שלו לישראל, דווח השבוע בהתלהבות על מערכת היחסים הכלכלית שהולכת ותופסת תאוצה בחודשים האחרונים. העיתון הבריטי סיקר את ההיערכות בישראל ובבריטניה לקראת שיתוף פעולה מסחרי עתידי בין המדינות אשר ייהנו מהסרת החסמים של האיחוד.



הגרדיאן מציין כי בחודש שעבר, לאחר שנפגשו בדאונינג 10, הכריזו ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי וראש הממשלה נתניהו על צוות עבודה משולב אשר יפעל להכנת הקרקע לעסקאות סחר גדולות עתידיות בין שתי המדינות, אשר יחסי הסחר שלהן כבר שווים היום כ-4.9 מיליארד פאונד.



בגרדיאן ציטטו גם את דבריו של שר החוץ, בוריס ג'ונסון, במסיבת העיתונאים בעת ביקורו בארץ: "בריטניה העוזבת את האיחוד האירופי בונה את זהותה הגלובלית ואנו מעוניינים לבנות את השותפות המסחרית אתכם. אנחנו השותפה המסחרית האירופאית הגדולה ביותר של ישראל". 



שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, צילום, רויטרס



עוד דווח בעיתון הבריטי כי לפי ההבנות בין הצדדים, הפגישה הראשונה של צוות העבודה המשותף תתקיים בסוף החודש וייקחו בה חלק נציגים משתי המדינות. היא תכלול גם בכירים של המחלקה הבריטית למסחר בינלאומי (DITׂׂׂׂׂ) וממשרד הכלכלה הישראלי.



השגריר הבריטי בישראל, דיוויד קוורי הגיב לשיתוף הפעולה הנרקם בין המדינות: "אנחנו רואים יחסים דו צדדיים בין בריטניה לישראל, במדע ובמסחר, לדוגמה. אנחנו במצב הטוב ביותר מאז ומעולם, אבל, ישנו אפילו פוטנציאל להצלחה גדולה יותר, במיוחד בהקשר של הברקזיט. רוב אנשי העסקים בישראל מסתכלים על בריטניה כמקום נהדר לעשות בו עסקים, בגלל התרבות שלה, השפה ויכולת החיזוי של מערכות המס והרגולציה".



גם בקהילת העסקים בישראל מגיבים בהתלהבות לקראת העידן החדש ביחסי הסחר. רון עצמון, איש עסקים ישראלי, מנכ"ל חברת AU10TIX: חברות טכנולוגיה ישראליות יגיעו לבריטניה שם הידע לא עוזב את תחומי לונדון. המומחיות הישראלית בתחומי ביטחון הסייבר תעניין באופן מיוחד את הבריטים".