ענקית השבבים אינטל צפויה לרכוש את חברת מובילאיי, כך עולה מדיווחים המגיעים ממקורות שונים המקורבים לעסקה. על פי המסתמן, מדובר במכירה הגדולה ביותר אי פעם בהייטק הישראלי, כשהחברה, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע מתקדמות לנהג, המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, תימכר בשווי גבוה ב-20 אחוזים מהשווי שלה בבורסה.



השווי של מובילאיי עומד ב-10 מילארד ו-500 מאות מיליון דולר, אך היקף המכירה צפוי להיות גבוה יותר ב-20-25 אחוזים. שתי החברות כבר שיתפו פעולה בעבר, אך כעת החברות ממקדות את המאמצים כדי לבנות רכב טכנולוגי שיעלה על הכביש ב-2021 בשיתוף עם B.M.W. אינטל צפויה לשלם בעבור כלל מניות מובילאיי סכום של 16-15 מיליארד דולר. שתי החברות צפויות להודיע על העסקה בשעות הקרובות. בבורסה בניו יורק, המנייה של מובילאיי מזנקת ב-30 אחוזים. 



אינטל היא אחת מהחברות החשובות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו־מעבדים ומעגלים משולבים. כמו כן, מייצרת כרטיסי רשת, מערכות שבבים ללוחות אם, מוצרי תכנה והתקנים אחרים. 



כזכור, בעבר הכריזו מובילאיי, ב.מ.וו ואינטל על שיתוף פעולה לייצור רכב אוטונומי מלא לשימוש נהגים פרטיים ולפתרונות תחבורה שיתופית. בהודעה משותפת מטעם החברות נמסר כי "עד כה עבדנו על גישה הדרגתית למימוש הרכב האוטונומי, אבל כיום מסתמן כי יש ההתחייבות הראשונה מיצרנית הרכב ב.מ.וו לרכב אוטונומי מלא בתוך חמש שנים בלבד". הטכנולוגיות של מובילאיי בתחומי הבינה המלאכותית והראייה הממוחשבת ותכנון נהיגה יאפשרו לב.מ.וו להציע נהיגה אוטונומית בדרגה חלקית ונהיגה אוטונומית מלאה, המכונה דרגה 5.



ח"כ ד"ר אראל מרגלית , שהגיע מעולם ההייטק, אמר על העסקה: "זוהי פסגה חדשה בהייטק הישראלי. מובילאיי היא חברה ירושלמית שיצאה מהמחלקה לראייה ממוחשבת באונ' העברית, שמוכיחה כי ההייטק הישראלי יכול לפרוץ כל גבול אפשרי. המדע והטכנולוגיה הישראלים הפכו לשילוב המוצלח בעולם. כמי שהוביל 14 הנפקות בנאסדק ומכר 13 חברות לחברות ענק בעולם, אין לי ספק שעסקה שכזו תדחוף  צעירים רבים בישראל לחפש ולטפס  על הפסגה הבאה בהייטק הישראלי".

משתי החברות לא נמסרה תגובה.