שוק התקשורת הישראלי מסיים שבוע סוער עם חבילת תקשורת חדשה שהוצגה היום (רביעי) על ידי חברת סלקום. העיתוי אינו מקרי: יותר ויותר גורמים מענף התקשורת מצטרפים לשוק הטלוויזיה והסביבה העסקית הופכת למאתגרת יותר. הלהיט של חבילת התקשורת שהציגה סלקום היא עסקת קוואטרו הכוללת אפשרות לאינטרנט, חבילת סלולר (שלושה קווים והכול כלול), טלפון וטלוויזיה (סלקום TV לחמישה מסכים) ב-249 שקלים לחודש.



זה מחיר הנמוך בכ-200 שקלים לחודש בהשוואה למתחרים (אם החישוב נעשה על סמך חבילה פריקה) אך הוא מובטח לשנה ולאחר מכן יעלה ל-325 שקלים. השירות של סלקום מהווה מענה מידי לחברת טריפל סי שתכנס היום בצהרים אירוע תקשורתי ובו תכריז רשמית על חבילת תקשורת בטלוויזיה ב-50 שקלים לחודש (99 שקלים בסלקום) ובקרוב על חבילת טריפל ב-99 שקלים לחודש).



במקביל תשדרג סלקום את נגישות הלקוחות למוצר הטלוויזיה ותציע אותו ללא הצורך בממיר (באמצעות סטרימינג) ועם יכולת צפייה מטלוויזיות חכמות (רלוונטי ל-55% מהטלוויזיות) כולל טכנולוגיית אנדרואיד.



שירות נוסף שיוצע הוא הקלטות ענן והיכולת לצפות בהן מכל מקום באמצעות כל מכשיר. האפליקציה תהיה זמינה להורדה ב Google Play החל מהשבוע הבא. מספר המינויים לשירות הטלוויזיה של סלקום הסתכם נכון לסוף מרס ב-122 אלף אך לפי ההערכות כיום הוא כבר חצה את ה-130 אלף.



התקופה הסוערת בענף התקשורת נפתחה עם הפעלת התכנית "נטו למשפחה" שבמרכזה ביטול מס הקניה של 15% על ייבוא מכשירי סלולר ומוצרים נלווים. בעקבות כך, הייתה סלקום הראשונה בהפחתת מחירי הסלולר ואלה הופחתו מידית במאות שקלים כבר לפני שבוע. בעקבות כך, הופחתו המחירים גם בפרנטר, פלאפון, רמי לוי והחברות האחרות. במקביל העניק שר התקשורת רישיונות הפעלה משודרגים לחברת גולן טלקום (שהבעלות בה עברה לאלקטרה מוצרי צריכה) ולחברת אקספון.



על פי ההערכות, התחרות בתחומי התוכן הטלוויזיוני תגדל עוד יותר לקראת כניסה לשוק של פרטנר שעדין לא השיקה את חבילת הטלוויזיה. היא צפויה לעשות זאת על גבי פלטפורמת האנדרואיד TV של גוגל.



ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום אמר: "אפשר להגיד עתה בצורה ברורה ששינינו את שוק הטלוויזיה בישראל. סלקום TV נחשבת מבחינתי כטלוויזיה הטובה ביותר, החדשנית ביותר ובמחיר הטוב ביותר. הצופים יוכלו לבחור מעתה את אופן הציפיה המועדף עליהם".