שר התחבורה ישראל כץ חנך בשנים האחרונות עשרות פרויקטים תחבורתיים ענקיים, כאשר בימים אלו מתנהל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ובעתיד יחלו גם העבודות על הקו הירוק והקו הסגול, לצד בניית קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים. למרות כל זאת, מדובר בטיפה בים, שלא לדבר על פרק הזמן הממושך עד שמרבית הפרויקטים צפויים להסתיים.
גם הנתיבים הציבוריים (נת"צים) לא יושיעו, מהטעם הפשוט שכל עוד אין מספיק קווים ואוטובוסים ותחנות הרכבת מרוחקות, הנהגים ימשיכו "לבלות" שעתיים ביום בפקקים. זה הזמן להתחיל לשקול תוכנית חירום לאומית להגברת יעילות התחבורה הציבורית.