עורך הדין איתן ארז מומחה לדיני חדלות פרעון, התראיין היום (חמישי) בתכניתה של איילה חסון ברדיו 103FM על קריסתו של איש העסקים אליעזר פישמן. ארז התייחס לסיפורה של הדיילת שעלתה לארץ בגיל 17 ועבדה אצל פישמן ולאחר מכן התגלה שנפתח על שמה חשבון בבנק איגוד עם חוב של כ-56 מיליון שקלים. פישמן ערב לחשבון ועולה החשד כי התערב בניהולו. הנערה נאלצה לשוב לקייב ולעזוב את הארץ. על כך סיפר עורך הדין: "אני מניח שהיא לא לקחה איתה 50-40 מיליון שקלים אלא השתמשו בה כדי לקבל הלוואה לאחר שהבנק כנראה סירב להעניק הלוואות נוספות לאיש. ייתכן שהשתמשו בה כצינור בכדי לעקוף את המערכת. כונס הנכסים עוד יחקור את הנושא לעומק".



עורך הדין ארז התייחס להסדר החוב שלא אושר: "שמח שההסדר שפורסם תחילה בתקשורת לא יצא לפועל וכי הוא כן יוכרז כפושט רגל. כפושט רגל אסור לפישמן לצאת מהארץ, להחזיק בכרטיס אשראי, אינו יכול לנהל חברה, עליו להתייצב לחקירות ולהסביר כיצד אשתו גרה בווילה בסביון בזמן שהוא פושט רגל. כל אלו יחקרו וטוב שכך. מי שהתחתן לפני 1974 חל עליו החוק הישן של 'חזקת שיתוף' שאומרת שאם הבעל צבר 100 מיליון שקל ולאישה לא נותן דבר, זכותה של האישה לדרוש מבעלה כ-50 מיליון שקל. 'חזקת השיתוף' רלוונטית גם למקרה הפוך וחלה גם על חובות של בעל".





האם הבנק מחויב לעקל חשבון באופן אוטומטי של אדם החייב כסף?
"הבנק מחזיק בכסף של מישהו אחר והוא מחויב להודיע לבית המשפט להודיע מה נמצא אצלו. הוא רק כלי טכני ובית המשפט הוא זה שקובע בנושא".

על פרשת יזמית הנדל"ן ענבל אור ולעסקאות נכסיה: "מתקיים כיום תהליך מתקדם של מימוש רכוש. יש מימוש של דירות ומגרשים. ישנם כמה פרויקטים שיש עוד להגיע עמם להסכמה וייתכן שידרשו הלקוחות לשלם עוד כדי לרכוש את הדירה. עד כה החובות של ענבל אור מסתכמים בכ-300 מיליון שקל והיא הכריזה על פשיטת רגל".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן