יו”ר דירקטוריון בזק שאול אלוביץ' חוזר היום לבניין ההנהלה במגדלי עזריאלי בתל אביב לאחר שהמועד שנקצב להרחקתו מהפעילות בחברה פג. אלוביץ' נחקר בשבוע שעבר ויציאתו מהארץ נאסרה לחצי השנה הקרובה.



המנכ”לית סטלה הנדלר נחקרה אף היא בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. זמן קצר לאחר חקירתה היא כתבה לעובדים: “ימים לא פשוטים עוברים עלינו בבזק, מאז החלה החקירה. חשוב לי לפנות אליכם כדי להדגיש שהחקירה אינה משפיעה על הפעילות של החברה. בבזק ידענו משברים מסוגים שונים ותמיד הצלחנו לצאת מהם מחוזקים. אני משוכנעת כי כך יהיה גם עתה”.



"ידענו משברים, וידענו לצאת מהם מחוזקים". סטלה הנדלר, צילום: יחיאל ינאי
"ידענו משברים, וידענו לצאת מהם מחוזקים". סטלה הנדלר, צילום: יחיאל ינאי



מצעד נחקרים



הנדלר היא לא היחידה שנחקרה בפרשה. בסוף השבוע נחקרה גם מזכירת הדירקטוריון לינור יוכלמן. האחרונה שכרה את שירותי עו”ד בועז בן צור ולא הסתפקה בייצוג המשפטי של משרד הרצוג פוקס נאמן שהוצע לה בחברה. יוכלמן נתפסת כמקורבת ליו"ר. עם זאת, היא נחשבת למקצוענית ולבעלת ניסיון רב. היא הצטרפה לבזק לפני כעשור, עוד לפני כניסתו של אלוביץ' לחברה. בעבר שימשה בין השאר בייעוץ המשפטי של קבוצת הפניקס. יוכלמן נחקרה ביום חמישי ושיתפה פעולה עם החוקרים בצורה מלאה.



בזק אינה עצמאית במתכונת שהיא מפרסמת את הדיווחים לבורסה. את כל הדיווחים היא מתאמת מראש עם רשות ניירות ערך, מחשש שתואשם בהליכי שיבוש חקירה. לכן, בדיווח לבורסה ששוגר בסוף השבוע לא הופיעו שמות אלא נכתב כי “נושאי משרה בחברה ובחברת הבת יס נחקרים בידי רשות ניירות ערך. אין בידי החברה כל מידע נוסף על אודות החקירה ונסיבותיה”.



חוקרי הרשות ימשיכו גם השבוע את החקירה וצפויים לזמן עדים נוספים. ככל הנראה, מתוך רצון למנוע את שיבוש פעילות החברה, לא צפויים בשלב זה מעצרים נוספים.