נא להכיר את "ליברטאד": זהו שמה של קרן הון סיכון לחדשנות טכנולוגית שהמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים משיק היום (שלישי). הקרן הוקמה במטרה להוות יכולת חדשנית לשימור ופיתוח עליונותו הטכנולוגית של המוסד, באמצעות חיבור לחברות הזנק (סטארט-אפ) אזרחיות בחזית הטכנולוגיה. 

בכך למעשה הולך המוסד בעקבות ה סי.אי.איי. שהקים קרן דומה כבר לפני כעשור וחצי. הקרן תהיה בבעלות של המוסד וללא משקיעים חיצוניים. היא תשקיע את כספה במיזמים, חברות ויזמי הזנק  ולא תחלק מניות, אופציות דיוודינדים או תשואות. בתמורה להשקעה יוכל המוסד להשתמש בטכנולוגיה או הציוד שיפותחו.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, שהיה הרוח החיה מאחורי היוזמה אמר בשיחה עם עיתונאים כי בשלב הראשון ישקיע המוסד כעשרה מיליון שקלים בחמשה מיזמים.  בתחילה ישקיעו המוסד רקבחברות בבעלות ישראלית אך לדברי א', בכיר באגף הטכנולוגי במוסד, "בשלב מאוחר יותר אין מניעה לעבוד גם עם חברות זרות".

א', הדגיש כי לארגונו לא תהיה שום השפעה על החברות שבהן ישקיע "לא נתערב בהן" הוא ציין. לדבריו, המוסד אינו מתכוון לפרסם את שמות החברות שבהן ישקיע "אך אין לנו התנגדות שהן יעשו זאת. כבר כיום יש חברות שאנו עובדים אתן שעושות זאת".  הוא הוסיף "אנו מודעים שיהיו חברות שיחששו לעבוד אתנו. מי  שלא יתאים לו שלא יעבוד אתנו. אנו ארגון חשאי שיודע לשמור סודות. החוזים שנחתום יעגנו את השימוש שנעשה במה שיפותח".
המנכ"ל גרונר אמר בתשובה לשאלה כי הוא מעריך שאם המהלך יצליח גם גופים אחרים בקהילת המודיעין כמו השב"כ ואמ"ן יצטרפו אליו.
לפי הודעת משרד ראש הממשלה הקרן "נועדה להוות זרוע נוספת בבניין הכוח הטכנולוגי של המוסד ולאפשר מחקר ופיתוח בקצב מהיר לשם התעצמות טכנולוגית ועמידה ביעדיו השונים של הארגון בסביבה חדשנית ומאתגרת, תוך מיקוד בתחומי עניין הרלבנטיים לפעילותו".  

אף שזה לא נאמר בהודעה, הרי "תחומי העניין הרלבנטיים" של המוסד הם מעקבים, תצפיות, האזנות  חדירות לאובייקטים (משרדים, דירות, מטות וכו'), הצפנה וכריית מידע. לפיכך אפשר להניח שהוא מעוניין בפתוח של טכנולוגיות בתחומים אלה ומזעור של ציוד שיאפשר לו לבצע את המשימות האלה.
לשם כך תשקיע ליברטאד בתכניות מחקר ופתוח (מו"פ) של חברות סטארט-אפ הנמצאות בחזית הטכנולוגיה.  בהודעה נאמר עוד כי "המוסד מתמודד עם אתגרים מורכבים ודינמיים במספר רב של חזיתות פעולה. בעידן הנוכחי, טכנולוגיה הינה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הארגון, ומשמשת בסיס ליצירת הצלחות והישגים מודיעיניים ומבצעיים".
בראש קרן ליברטאד יעמוד עובד מוסד שיש לו רקע בתעשיית ההי-טק. מנגנון ההשקעה של ליברטאד מחבר באופן ייחודי וראשון מסוגו בין המוסד לתעשיות ההי-טק. בתמורה למימון תכניות מו''פ יקבל המוסד רישיון שימוש בטכנולוגיה שתפותח, ללא נטילת אחזקות כלשהן במיזמים (Equity Free), ללא הטלת מגבלות על ה-IP שפותח וללא החזר תמלוגים. בעבר הקשר בין המוסד לחברות הי טק היה בעקר בשכירת שירותים במיקור חוץ כספקים של ציוד ושירותים.
המוסד קורא לחברות ויזמים העוסקים במחקר ופיתוח טכנולוגי פורץ דרך להגיש הצעותיהם לפרויקטי מו"פ.
מקור השם "ליברטאד" הוא חירות בלטינית וזה היה גם שמה של ספינה מעפילים שהפליגה מנמל וארנה בבולגריה ב-1940 לארץ ישראל. 
 הקול הקורא הראשון לחברות ויזמים שמפיץ היום המוסד מתמקד ב:
1. טכנולוגיות רובוטיות חדשניות בתחומי רובוטיקה גמישה, BIOMIMETICS, מערכות ממוזערות, פתרונות עבירוּת ופתרונות השקטה, באוויר, בים ועל היבשה.
2. טכנולוגיות חדשניות בתחומי  Energy Harvesting ו-Self Powered Systems  המציעות פיתרונות להרחבת מעטפת ביצועים ו/או הקטנת מימדים.
3. טכנולוגיות חדשניות להצפנת מידע בקצבים גבוהים (Gbps100 ומעלה), בשיטות לא קונבנציונליות ופורצות דרך.
4. טכנולוגיות חדשניות לזיהוי אוטומטי של מאפיינים אישיותיים (personality profiling) על בסיס דפוסי פעולה והתנהגות ברשת.
5.  מגוון שיטות אוטומטיות לתמצות מסמכים, קיטלוג, חילוץ ישויות וקשרים סמנטיים.