340 אלף תושבים: ראשון לציון תהפוך לעיר השלישית בגודלה

לפי תכנית המתאר החדשה של העיר היא תגדל ב-120 אלף תושבים, תעקוף את חיפה, ותהפוך למרכז התעסוקה המטרופוליני השני בגודלו. כ-30 אלף דירות יתווספו

משה כהן צילום: מעריב אונליין
הדמייה של תוכנית המתאר של ראשון לציון
הדמייה של תוכנית המתאר של ראשון לציון | צילום: יח"צ
2
גלריה

ראשון לציון תהפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל ואוכלוסייתה תצמח בכ-120 אלף – לכ-340 אלף תושבים. כך קובעת תכנית המתאר החדשה של ראשון לציון שפורסמה היום (רביעי) ברשומות. ראשון לציון תעקוף בעקבות תכנית המתאר את חיפה והיא תדורג שלישית אחרי ירושלים ותל אביב. במסגרת תכנית המתאר המורכבת, לצד כ-30 אלף יחידות הדיור שייבנו, יוקמו ארבעה מתחמי תעסוקה משמעותיים בהיקף כולל של 8.5 מיליון מ"ר.

הדמייה של תוכנית המתאר של ראשל"צ
הדמייה של תוכנית המתאר של ראשל"צ

התכנית כוללת מתחמי מגורים חדשים: מתחם האלף במערב העיר – 5,500 יחידות דיור ונחלת יהודה (נחלת עלית -3,500, נחלת מערב – 736).

צור ציין עוד שדבר מרכזי נוסף שהתכנית מטפלת בו הוא החיבור בין חלקי העיר. "כיום ראשון לציון מחולקת לשלושה חלקים המבותרים ממש על ידי כבישי אורך ארציים (412,4, 20)", הוא הסביר – "התכנית שמה דגש על פיתוח המרכז ההיסטורי של העיר במרכזה מחד וחוף הים במערב העיר ויצירת ציר שמתמתח ממזרח העיר דרך המרכז ההיסטורי ועד לים, ויוצר חיים לאורכו".

הוא הבהיר שגם השימור זוכה להתייחסות משמעותית בתכנית. העיר בת 135 שנים ויש לה חלקים היסטוריים המיועדים לשימור.  "השאיפה היא ליצור מרכז עיר אינטנסיבי, צבעוני, שוקק חיים", הוא ציין עוד.

בינתיים, בימים אלו מועברות טיוטות בין עיריית ראשון לציון למשרדי האוצר והתחבורה לגיבוש החלטת ממשלה אשר תאפשר לעיריית ראשון לציון להקים את הקו החום בשטחה. הקו החום של הרכבת הקלה מתוכנן לשרת בעיקר את העיר ראשון לציון, ולחצות אותה לכל רוחבה, ממערב למזרח, דרך באר יעקב, ועד לרמלה ולוד.

לצורך הקמת הקו, עיריית ראשון לציון תקים תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב.

כידוע, ישנם 8 קווים של הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן אשר מקודמים על ידי החברה הממשלתית נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים.

תגיות:
נדל"ן
/
ראשון לציון
/
בנייה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף