מצב יוצא דופן נוצר בשבועות האחרונים בחברת בזק ובמשרד התקשורת. החקירות המתנהלות נגדם הותירו אותם למעשה ללא צמרת ניהול. חלק מהבכירים נשלחו למעצר בית, בעוד אחרים השעו עצמם מתפקידם.



יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', אחד מהחשודים העיקריים בפרשה, הודיע כי הוא משעה את עצמו לתקופה של 30 יום. כמחליף זמני מונה דוד גרנות, שהצטרף רק לפני כחודש וחצי לדירקטוריון כנציג ציבור. יצוין כי למרות ניסיונו העצום במערכת הפיננסית, אין לגרנות ניסיון בשוק התקשורת, והוא "נזרק" בעל כורחו למים העמוקים. כעת, בעקבות חקירתה של המנכ"לית סטלה הנדלר כחשודה נוספת בפרשה ושליחתה למעצר בית, בזק נותרה גם ללא גורם ניהולי מוסמך. הנדלר לא מינתה לעצמה ממלא מקום ובשל כך בזק נותרה ללא מחליף שייכנס לנעליה באופן מיידי ואוטומטי. בשל כך, גרנות ייאלץ כבר היום או מחר למצוא ממלא מקום למנכ"לית החברה, שכן בזק עומדת בפני אתגרים לא פשוטים שמחייבים קבלת החלטות מהירה. השארת החברה בוואקום ניהולי תפגע בבעלי המניות, ללא קשר לחקירות עצמם.



מניות בזק איבדו 2.2 מיליארד שקל



גם מזכירת הדירקטוריון, עו"ד לינור יוכלמן, שוהה במעצר בית וחלק מחברי הדירקטוריון נחקרו. יש לציין כי מי שהתנגד לעסקות בעלי עניין שהוביל בחברה אלוביץ' היה רמי נומקין, המכהן כנציג העובדים בדירקטוריון, ויש באמתחתו ניסיון ניהולי מסוים בבזק.



עוד נדגיש כי מאז שהחלו החקירות לפני כשלושה שבועות, איבדו מניות בזק 2.2 מיליארד שקל מערכן, וזאת בתקופה ששערי המניות בבורסה עלו.



החקירות פגעו גם בתפקוד משרד התקשורת. מנכ"ל המשרד, שלמה פילבר, החשוד במעורבות בפרשה, נשלח למעצר בית, וככל הנראה כבר היום יוחלט למנות את שמילה מימון, המשנה למנכ"ל המשרד ובעבר האחראי על הרגולציה, כממלא מקומו. במשרד התקשורת אישרו כי קיימת כוונה למנות ממלא מקום. על פי ממצאי חקירת הרשות, פילבר תיאם לכאורה את מהלכי משרד התקשורת עם צמרת בזק.



בנושא זה וללא קשר לחקירות המתנהלות על ידי הרשויות, מבקר המדינה פרסם אף הוא לאחרונה דוח ביקורת קשה נגד משרד התקשורת והמנכ"ל פילבר. על פי הממצאים, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגם משרד המשפטים לא אכפו על שר התקשורת (תפקיד שאותו מילא ראש הממשלה בנימין נתניהו - י"ש) את ההסדר למניעת ניגוד עניינים. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) תזמן למחר ישיבה של הוועדה לדיון בממצאי הדוח. לישיבה זומן גם פילבר, אולם בשל העובדה כי הוא נתון במעצר בית הוא לא ישתתף בדיון. כמוהו גם הנדלר המנכ"לית, שזומנה אף היא.



בתגובה לפניית "מעריב", מסרה ח"כ אלהרר כי למרות המצב המסובך שאליו נקלע משרד התקשורת, "ישיבת הוועדה תתקיים כרגיל ובמהלכה ימסור מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, תובנות נוספות בנוגע לממצאי הדוח".