שבוע אחרי ההודעה של הנהלת בנק לאומי על הפעלת תוכנית הפרישה, 800 מעובדי הבנק כבר מגלים עניין במימושה, כך נודע ל"מעריב־השבוע". מכסת העובדים הפורשים שנקבעה מראש עומדת על 600־500. עוד מאות עובדים שוקלים לממש את אפשרות העזיבה בתנאים משופרים, אך ההנהלה מסרבת לאשר את פרישתם.

כבר בשנת 2016 עם הפעלת התוכנית הקודמת, מספר הנרשמים לפרישה עלה משמעותית על מספר העובדים שההנהלה אישרה (550) ואלה נאלצו להמתין להפעלת התוכנית החדשה. תנאי התוכנית הנוכחית דומים לאלה שכבר הופעלו בעבר: מסלול של פנסיה מוקדמת מגיל 57 לעובדים שצברו ותק או אפשרות לבחירה במסלול פיצויים מוגדלים. בשני המסלולים נוסף תשלום של מענק חד־פעמי.
עלות התוכנית נאמדת ב־600 מיליון שקל, כלומר עלות של כמיליון שקל לכל עובד שיבחר לפרוש (בהנחה שהתוכנית תנוצל על ידי 600 עובדים). ההנהלה מעודדת את פרישת העובדים בעלי השכר הגבוה שצברו ותק ושתרומתם לפעילות הבנק אינה גבוהה.

נזכיר כי הנהלת הבנק בראשות רקפת רוסק־עמינח החליטה להפעיל את תוכנית הפרישה נוכח ההיענות הרבה של העובדים בתוכניות הקודמות והרצון להמשיך במהלכי ההתייעלות. 
עובדים שבוחרים לפרוש מסבירים זאת בחוסר הוודאות שקיים על אודות הבנק ולנוכח תוכניות ההנהלה להפעיל את בנק האינטרנט פפר. במקביל, ממשיכה ההנהלה בקליטת עובדים על בסיס זמני למקצועות נדרשים. עד אמש לא התקבלה תגובת הבנק לידיעה.