לאחר עיכובים של כשנה, התוכנית להבאת אלפי עובדי בנייה מסין כדי לסייע בהאצת קצב הבנייה יוצאת לדרך. בטקס שהתקיים בסין, בנוכחות ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, החלו באופן רשמי תהליכי המיון להבאתם של 6,000 פועלים לארץ. יצחקי עצמו הוביל את המהלך ולחץ על יבוא העובדים. באירוע השתתף גם נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק. 

המהלך נתקל במקור בהתנגדות מצד גורמים בענף - מצד ארגונים כמו קו לעובד, החוששים לזכויות העובדים מסין, ומצד יועצים משפטיים במשרדי הממשלה, שדרשו שהעובדים יגיעו במסגרת הסכם דו־צדדי בין המדינות.
עד כה, נאלצו הקבלנים להסתדר בעיקר עם עובדים ממדינות מזרח אירופה. הם לחצו על משרד האוצר לקדם את התוכנית להבאת העובדים מסין.

הטקס ומיוני העובדים נערכו במרכז ההכשרה והבחינות בעיר ג׳יאנן, בירת מחוז שאנדונג. הצוות הישראלי התרשם מהתנאים וממספר עמדות הבחינה. רישום העובדים הסינים לצורך הגעתם לישראל נעשה באמצעות אתר התאחדות הקבלנים הסינית.
20,000 סינים נרשמו כמועמדים באתר. מהם נבחרו בהגרלה אקראית 7,200 מועמדים. עם סיום שלב המיונים והבדיקות הרפואיות, שהחל אתמול, תבוצע הגרלה נוספת, שבה ייבחרו 6,000 עובדים שיגיעו לישראל בחודשים הקרובים. ייתכן שבשלב השני יוחלט על הבאתם של עובדים נוספים, בהתאם לצורך.
על פי ההערכות, חברות כוח האדם מסין שיטפלו בהבאת העובדים הסינים יקבלו תשלום חד־פעמי של כ־15 אלף שקל לכל עובד. כ־10,000 שקל מהתשלום יגיעו מחברות כוח האדם הישראליות, והיתר מהפועל הסיני.
עלות העסקת העובדים מסין, שנחשבה בעבר זולה, התייקרה מאוד בשנים האחרונות ועל פי ההערכות היא נאמדת ביותר מ־20 אלף שקל לחודש לעובד מיומן, ובכ־15 אלף שקל לעובד מהמניין.
יש לציין כי סוכמו מגבלות שונות, שימנעו התעמרות בעובדים הסינים, כפי שהיה מקובל בעבר. כך, למשל, לחברות כוח האדם הישראליות לא תהיה אפשרות להחרמת הדרכונים של העובדים.
נציגי ישראל הודו לסינים על המאמצים לקידום ההסכמים ועל התחלת יישומם בפרק זמן קצר יחסית. הפועלים הסינים יגדילו את כוח האדם הזמין בשוק הדיור, מה שאמור להביא לגידול בהיקף התחלות הבנייה, להגדלת ההיצע - ואולי גם להורדת מחירים.
שר האוצר משה כחלון אמר אתמול: "הבאת אלפי עובדים מסין תשנה את כללי המשחק בענף הבנייה והתשתיות ותהווה זריקת מרץ משמעותית להתחלות הבנייה".
ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי: "הגלגלים מתחילים לנוע ובקרוב הפועלים הסינים יגיעו לארץ. הגעתם תשנה לחלוטין את פני ענף הבנייה והתשתיות בארץ, תתרום ליציבות ותכניס שפיות במחירים לשנים הקרובות".