השכר הממוצע במשק במחירים שוטפים עמד בחודש מאי על 9,828 שקל בחודש - כך מסרה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בלמ"ס ציינו עוד שבחודש זה היו רשומים 3,574 משרות של שכירים במשק הציבורי והפרטי. בסיכום החודשים מרץ־מאי עלה מספר משרות השכיר ב־0.7% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 1.3% בחודשים דצמבר־פברואר.



עם זאת, כשני שלישים מהמשרות (66.3%) נמצאים בענפים כלכליים שבהם השכר הממוצע למשרת שכיר נמוך מהשכר הממוצע של כלל המשק. רק כשליש מהמשרות היו בענפים שבהם השכר גבוה מהשכר הממוצע.



בלמ"ס הבהירו שנתוני המגמה מצביעים על עלייה בשכר הממוצע למשרת שכיר. בחודשים מרץ־מאי עלה השכר הממוצע במחירים שוטפים ב־4.6% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.6% בחישוב שנתי בחודשים דצמבר־פברואר.



גם בשכר במחירים קבועים הייתה בחודשים מרץ־אפריל עלייה – 3.3% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 4% בחישוב שנתי בדצמבר־פברואר. מפילוח הנתונים עולה כי מספר משרות השכיר בענף החינוך עלה בחודשים מרץ־מאי ב־3.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 3.6% בחישוב שנתי בדצמבר־פברואר.



לעומת זאת, בענף פעילויות בנדל"ן ירד במרץ־מאי מספר המשרות ב־4.7% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 3% בדצמבר־פברואר. מבדיקת נתוני השכר עולה שבענף מינהל מקומי, ציבורי, ביטחון וביטוח לאומי (משרות בשירות הציבורי) עלה השכר הממוצע במרץ־מאי ב־9.8% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 12.2% בדצמבר־פברואר.



לעומת זאת, בענף האמנות, הבידור והפנאי ירד במרץ־מאי השכר הממוצע ב־3.4% בחישוב שנתי, לעומת עלייה מזערית של 0.1% בדצמבר־פברואר.


בלמ"ס ציינו עוד שבחודש מאי היו במגזר הציבורי 659.5 אלף משרות שכיר (18.4% מכלל משרות השכיר במשק) והשכר הממוצע במגזר הציבורי עמד על 10,245 שקל בחודש. לעומת זאת, במגזר משקי הבית היו 231.6 אלף משרות שכיר והשכר הממוצע היה 4,639 שקל בחודש.