על רקע מדיניות השמים הפתוחים, בחודש יולי עברו בנמל התעופה בן גוריון 2.180,738 נוסעים בטיסות בינלאומיות – עלייה של 13.2% לעומת יולי אשתקד. ברשות שדות התעופה ציינו היום (שלישי), כי מתחילת השנה עלתה תנועת הנוסעים בנתב"ג בכ-17%. על פי הצפי, בחודשי הקיץ יעברו בנתב"ג למעלה מ-4.5 מיליון נוסעים ובימי השיא יעברו בשדה למעלה מ-90 אלף נוסעים ביום. ברשות שדות התעופה ציינו עוד שכבר כיום ניתן לקבוע שהקיץ הנוכחי הוא העמוס ביותר בתנועת נוסעים בתולדות נתב"ג ולנוכח הגידול החד תוגבר כוח האדם.

עם זאת, על מנת לחסוך בזמן מומלץ לעשות מראש את הצ'ק-אין ולהימנע מהמתנות ממושכות. לנוכח הסכם השמיים הפתוחים, בשנים 2016-2012 נרשם בתנועת הנוסעים בנתב"ג גידול שנתי ממוצע של 8.5%, הגדול בכ-2.5% מהממוצע העולמי.
 
מאז פתיחת טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות, לפני כחודשיים, יוצאות משם כ-270 טיסות לואו-קוסט בשבוע. היעדים המובילים בתנועת הנוסעים בשני הטרמינלים בנתב"ג ביולי היו: איסטנבול (רוב הטיסות, שהופעלו על ידי טורקיש איירליינס, היו ליעדי המשך), מוסקבה, פאריז, אנטליה ולרנקה. המדינות המובילות בגידול בתנועת הנוסעים היו ביולי טורקיה, יוון, גרמניה, ארה"ב ורוסיה.
 
במקביל, בחודשים האחרונים גם חל גידול חד בתנועת התיירים הנכנסים לארץ. הטיסות המוזלות מעודדות תיירות לישראל, אבל יוקר מחירי בתי המלון, עדיין מותיר את ישראל בין המדינות היקרות לתיירות בינלאומית.
 

"פיתוח התעופה הינו יעד אסטרטגי לאומי של המדינה", ציין שר התחבורה, ישראל כ"ץ – "לפיתוח התנועה הבינלאומית השפעה עצומה על הפיתוח הכלכלי ויעדי התיירות".