אינדיקציה לכוונה הרצינית למכור את השליטה בבנק אגוד לבנק מזרחי טפחות אפשר לגלות בעובדה כי דירקטריון בנק איגוד החליט להקים ועדת אד־הוק לבחון את המשמעויות השונות של המכירה. החלטה זו "מסתתרת" בדוחות הכספיים של הבנק לרבעון השני, שפורסמו אתמול. בנק אגוד, שמנוהל על ידי ישראל טראו, נשלט על ידי משפחות לנדאו ויורשי לובינסקי. שייקה לנדאו, אבי המשפחה, פרש מהדירקטוריון במהלך חודש אפריל האחרון ואת מקומו תפס יובל לנדאו.



על פי סעיף הוועדה כפי שמופיע בדוחות, חברי הדירקטריון מבקשים לדעת מה משמעות המכירה מבחינת הבנק וכיצד ניתן להיערך לכך. בראש הוועדה עומד יו"ר הבנק, זאב אבלס, וחברים בה מספר דירקטורים. על פי הנתונים, הבנק מתייחס לאופציית המכירה "בתור אחד הסיכונים שצריך לעקוב אחריהם". על רקע זה, בוחנת ההנהלה חלופות לקבלת שירותי מחשב ממספר גורמים, זאת לאחר שהסכם אספקת שירותי המחשב מלאומי הגיע לסיומו בסוף 2016.



כמו כן, בנק אגוד מזכיר כי בעקבות המגעים על המכירה, הכריז ועד העובדים בתחילת החודש על סכסוך עבודה. במקביל, מגלה הבנק כי במהלך החודש החולף, נחתם מול ועדת הפקידים הסכם שכר שעלותו הנוספת לבנק מסתכמת ב־8 מיליון שקל.



בתוך כך, על פי הדוחות שפורסמו אתמול עולה כי רווחי הבנק ברבעון השני גדלו ב־20% והסתכמו ב־30 מיליון שקל. הרווח מהווה תשואה של 5.9% על ההון העצמי שהסתכם ב־2.45 מיליארד שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיים הבנק ברווח של 72 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 34 מיליון שקל במחצית 2016.



יצוין כי הסיבה העיקרית לגידול ברווחיות הנה עלייה חדה בהכנסות מריבית, מ־232 מיליון שקל ל־278 מיליון שקל (בין השאר כתוצאה ממכירה חדפעמית של תיקי אג"ח). תיק האשראי גדל מ23.7 מיליארד שקל ל־24.6 מיליארד וההפרשה להפסדי אשראי הסתכמה ב־15 מיליון שקל.



לצד הנתונים החיוביים בצד העסקי, מתפרסמים גם מספר נתונים פחות מחמיאים; בפעילות משקי הבית, הפסיד הבנק 33 מיליון שקל (לעומת 24 בתקופה המקבילה), ובתחום המשכנתאות הסתכם ההפסד של הבנק ב־2 מיליון שקל. יצוין כי הבנקים האחרים (למעט מזרחי טפחות) יפרסמו מחר את דוחותיהם הרבעוניים.