בשורה טובה לנהגים. החל מיום ראשון הקרוב ניתן יהיה להנפיק לראשונה רישיונות רכב גם בסניפי דואר ישראל ברחבי הארץ. זאת, במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה בין משרד התחבורה לדואר ישראל. במסגרת ההסדר החדש, יוכל כל נהג שתוקף רישיון הרכב שלו פג ולא קיבל את רישיון הרכב לכתובתו, או נהג שרישיונו אבד או נגנב, להנפיק רישיון רכב חדש בסניפי הדואר ברחבי הארץ.



בשלב הראשון ניתן יהיה להנפיק את רישיון הרכב ב-14 סניפים של דואר ישראל ברחבי הארץ; בירושלים, חיפה, טבריה, עפולה, קרית שמונה, סכנין, באר שבע, אשדוד, חולון, תל אביב, רמת גן ונתניה. בתחילת חודש ספטמבר השירות יורחב לכל 700 סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ.



נהג שיבקש להנפיק רישיון רכב בדואר, יידרש להציג תעודת זהות. השירות בסניפי דואר ישראל, לא יינתן לבעלי רישיון רכב, עליהם חלות הגבלות מטעם רשויות המדינה (הוצאה לפועל, בית משפט וכדומה). לא ניתן יהיה לבצע בסניפי הדואר שינויים ברישיון הרכב כמו עדכון פרטים אישיים ושינויים טכניים ברכב. יצוין כי מחודש מאי 2017 ניתן להנפיק רישיון נהיגה בכל אחד מ-700 סניפי הדואר בארץ. עד כה הונפקו עשרות אלפי רישיונות נהיגה, בסניפי דואר ישראל. במשרד התחבורה מעריכים כי הרחבת השירות לכל סניפי הדואר תגדיל בעשרות אחוזים את מספר הפונים לדואר לצורך הנפקת רישיונות.



שר התחבורה ישראל כץ ציין כי מתן אפשרות לאזרחים להנפיק רישיונות נהיגה ורכב בדואר תשפר משמעותית את השירות. מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר כי לאור הצלחת שיתוף הפעולה עם משרד התחבורה בהנפקת רישיונות נהיגה, הוחלט להרחיב את הפעילות גם להנפקת רישיונות רכב.