לא רק האזרחים נוהרים לנתב"ג: ראשי המערכת הפוליטית מתכננים מיד לאחר החגים גל של נסיעות לחו"ל אם בשל שיקולים עסקיים או בשל עניינים פוליטיים אחרים. הנשיא רובי ריבלין יוצא לביקור במדריד ובטולדו. נתניהו טס לטוגו ושר הכלכלה יבקר ביפן להידוק הקשרים המסחריים. הפוליטיקאים יצרפו משלחות אנשי עסקים בראשות נשיא התעשיינים שרגא ברוש.

נשיא המדינה רובי ריבלין יצא במהלך נובמבר לביקור בספרד. במסגרת זאת הוא יבקר במדריד וטולדו שם יהיה אורח הקהילייה היהודית. ריבלין ידגיש בביקורו את הקשרים ההיסטוריים עם של יהדות ספרד.
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן ביקור בטוגו שבאפריקה. נתניהו עושה בשנתיים האחרונות מאמצים להידוק הקשר עם מדינות היבשת והדבר התבטא כבר במספר ביקורים שהוא ערך שם ובביקורים של ראשי מדינות מאפריקה בישראל.

ראש הממשלה ורעייתו בביקור בחו"ל. צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה ורעייתו בביקור בחו"ל. צילום: קובי גדעון, לע"מ


בביקור בטוגו ישתתפו כעשרים ראשי מדינת נוספים והוא נועד להדגיש את עוצמת הקשר הבינלאומי עם ישראל. בביקור גם תשותף לשכת המסחר ישראל אפריקה.
 
ביקור נוסף מתוכנן על ידי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. מדובר על ביקור ביפן וביקור אפשרי נוסף במקסיקו. המדובר בביקורים עסקיים המהווים המשך לביקורים שנערכו שם לפני כחצי שנה על ידי שר האוצר משה כחלון.
 

המדובר היא להדק את קשרי המסחר, התעשייה וההיי-טק בין שתי המדינות. לכל הביקורים הללו יתלוו משלחות של אנשי עסקים בראשות נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. ביקור אנשי העסקים נודע לפתוח בפניהם הזדמנויות עסקיות שונות.
 
רשימה הנוסעים תגובש בשיתוף מכון הייצוא. ללא קשר למערכת הפוליטית מתכנן נשיא התעשיינים גם ביקור בטורקיה. המדובר בביקור גומלין הנעשה לאחר שמשלחת של אנשי עסקים טורקיים ביקרה בישראל לפני כשלושה חודשים. הן לטורקים והן לישראלים יש אינטרס להרחיב את קשרי המסחר בין המדינות.