אלי כהן, לשעבר מנהל השיווק והפרסום בבנק הפועלים, נבחר אתמול על ידי ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל מקורות. כהן יחליף בתפקיד את אלי בן חמו, שנאלץ לפרוש לפני מספר חודשים מניהול החברה. המלצת הוועדה כפופה לאישור הדירקטוריון. למרות זאת, ההחלטה על המינוי פורסמה עוד לפני שניתן אישור של הדירקטוריון. כהן חוזר למגזר הציבורי לאחר קריירה במגזר הפרטי בתפקידים בכירים בבנק הפועלים, כאמור, ובחברת אל־על. הוא גם הספיק לשמש כממונה על השכר במשרד האוצר וכמנכ"ל משרד התיירות. הוא פרש מבנק הפועלים, בין השאר, על רקע אי־קידומו לתפקיד בכיר בקבוצת ישראכרט.



האתגרים של כהן יהיו הטיפול במצבה הפיננסי של מקורות, בין היתר, בשל המשבר הפיננסי ומחיקת החוב הגדולה במתקן ההתפלה באשדוד, חתימת הסכם עבודה חדש והשינוי המבני בחברה. יש לציין כי המנכ"ל החדש מקושר היטב במערכת הפוליטית. הוא זוכה להערכתו הרבה של שר האוצר משה כחלון ושל שר התשתיות והאנרגיה יובל שטייניץ. לבד מניהול מקורות, הוזכר כהן כמועמד אפשרי לשמש כמנהל רשות החברות הממשלתיות (לאחר פרישת אורי יוגב - י"ש).



עם פתרון בעיית איוש מנכ"ל מקורות, נותרו עדיין שני תפקידים בלתי מאוישים בחברות ממשלתיות בתחומי האנרגיה. האחד הוא לתפקיד מנכ"ל תש"ן (תשתיות נפט), שמאז פרישת רפי טטרקה טרם מונה מנכ"ל. תפקיד נוסף הוא מנכ"ל חברת קצא"א, שאינו מאויש מאז פרישתו של אייל כהן לפני כשנה. לתפקיד שני מועמדים סופיים: האחד הוא עמית לנג, לשעבר מנכ"ל משרד הכלכלה. המועמד הנוסף הוא בעל תפקיד בכיר מתוך החברה. כיו"ר הדירקטוריון משמש ארז חלפון, לשעבר ראש מטה שר האוצר משה כחלון.