הפוליטיקאים מנצלים את התקופה ה"מתה" במערכת הפוליטית־מפלגתית כדי לצאת לסדרת ביקורים בחו"ל. ל"מעריב־השבוע" נודע כי במסגרת זו ייצא בתחילת השבוע הבא שר האוצר משה כחלון לביקור עבודה בסין שיימשך כשבוע. הוא ייפגש עם מקבילו הסיני וידון בהעמקת קשרי העבודה במיזמים משותפים בתחום ההייטק.



הוא גם יבחן את התקדמות שיתוף הפעולה בהבאת עובדים מסין לענף הבנייה בישראל. בחודשים האחרונים הגביר כחלון את תדירות ביקוריו בחו"ל. באמצע חודש יולי הוא יצא בלוויית מנכ"ל משרדו שי באב"ד לביקור בוושינגטון, שם נפגש עם שר האוצר האמריקאי ועם נציגי ממשל. בפברואר 2017 ייצא שר האוצר לביקור עבודה ביפן.



דוד ביטן יבקר בארמניה בהזמנה מיוחדת של אנשי הממשל



גם ראש הממשלה מנצל את הפגרה, לביקור בדרום אמריקה. נתניהו ייצא בראשון הקרוב לארגנטינה, שם ייפגש עם נשיא המדינה מאריציו מקארי.


במהלך ביקורו הוא גם יפגוש את נשיא אורוגוואי הוראציו קרטס ואת ראשי הקהילה היהודית.



ואם בענייני קואליציה עסקינן, אזי גם יושב ראש הקואליציה דוד ביטן ייצא לחו"ל ויבקר בצפון אמריקה. לאחר מכן ייסע לביקור גומלין בארמניה. מדובר בבקשה מיוחדת של אנשי הממשל בארמניה שהתרשמו ממנו מאוד בעת שביקרו בישראל.



גם בתקופה שלאחר החגים, במהלך נובמבר, מתוכננים שני ביקורים חשובים. נשיא המדינה רובי ריבלין אמור לצאת בליווי משלחת אנשי עסקים לספרד. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ייצא לביקור עסקים ביפן.