חברת 'טבע' הודיעה היום (שני) על מינויו של קאר שולץ מחברת Lundbeck, זאת על רקע הקשיים והירידות במניותיה שחוותה החברה בחודשים האחרונים. לאחר הודעת החברה, מנייתה זינקה מהבוקר בכ-9.93%. שולץ שימש בשנתיים האחרונות כמנכ"ל חברת התרופות הדנית, ולפני כן, כיהן בתפקידים שונים בענקית התרופות הדנית Novo Nordisk. פרופסור יצחק פטרבורג ימשיך לשמש כמנכ"ל זמני עד להצטרפותו של שולץ לחברה. בטבע הודיעו כי שולץ יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפתח תקווה.

בהודעת החברה על מיניו נכתב כי "מר שולץ הוא מנהל בעל ניסיון של כ-30 שנה בתעשיית הבריאות הכולל תפקידים ראויים לציון בחברות פארמה ובריאות גלובליות. במהלך הקריירה שלו פיתח מר שולץ פרספקטיבה ייחודית בתחום הגנריקה ובתחום התרופות הייחודיות בחברות המנהלות פעילות מסועפת ברחבי העולם, כולל אירופה וצפון אמריקה. לאחרונה שימש כנשיא ומנכ"ל Lundbeck, בה הוביל מהלך רה-ארגון משמעותי ואסטרטגיית מהפך עסקי הממוקדת בשינוי מבנה העלויות ומודל התפעול הגלובלי של החברה. בהובלתו, החברה נמצאת בדרכה להשיג את ההכנסות והרווחים הגבוהים ביותר בתולדותיה".

המניה זינקה. טבע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר דירקטוריון טבע, ד"ר סול בארר אמר: "קאר מביא עמו נסיון גלובלי נרחב בבריאות ופרמצבטיקה, רקורד מוכח ביישום אסטרטגיות מהפך עסקי, הנעת צמיחה והתרחבות בינלאומית בעלויות נמוכות, מימוש הבטחות לבעלי המניות, ומחויבות לתרבות של ציות ואכיפה, ולכן הוא האדם הנכון להצעיד את טבע קדימה. לקאר הבנה מעמיקה בתעשיית הפרמצבטיקה הגלובלית וידע מקיף אודות שווקי הגנריקה והמוצרים הייחודיים. נסיונו הרב בניהול אתגרים משמעותיים, לצד יכולותיו המוכחות בפיננסים ובתפעול ומחויבותו לצמיחה, יניבו ערך לכל בעלי העניין וימצבו את טבע לצמיחה ארוכת טווח".

בינתיים, שוק המניות המקומי נפתח במגמה מעורבת, כאשר ת"א ALL SHARE עולה ב-0.17%, מדד הבלו טק גלובל עולה ב-0.28% ומדד הנדל"ן עולה ב- 0.08%. מנגד מדד ת"א 35 יורד ב-0.44%, מדד ת"א 125 יורד ב-0.3% ומדד הבנקים 5 יורד ב-0.89%.

עליות חדות למדי במזרח הרחוק. הניקיי של טוקיו סיים את מסחר היום בעלייה של 1.41% ל- 19,545.77 נקודות, הבורסות של הונג קונג ושל שנגחאי טרם ננעלו - ההנג סנג של הונג קונג עולה ב-0.98% וה-SSE של שנחאי ב-0.06%. עליות גם בחוזים העתידיים.  החוזה העתידי של האס אנ גפי 500 עולה ב-0.46%, של הדאו ג'ונס ב-0.52% ושל הפוטסי של לונדון ב-0.43%.