אם קיוויתם להכניס לתוך סלט הפירות הקרוב שלכם את הקיווי בראש השנה, סביר להניח שתיאלצו לחכות עוד קצת. מועצת הצמחים בישראל הודיעה היום (שני) כי היא מציעה לצרכנים שלא לרכוש את הפרי בתקופה הקרובה, שכן הוא נמצא במצב שהוא בוסר, ובלתי ניתן לאכילה. ההודעה יצאה לאחר תלונות שהגיעו לפיו חקלאים מסוימים מוציאים את הפרי כעת לשוק. ובכל זאת, זן אחד כן ניתן לאכילה. 



"מי שמוכר קיווי כעת כל הנראה מרמה אתכם", אומרת ארנה סנדל, מהמועצה לצמחים בישראל, שהתראיינה לרשת ב': "אנחנו מדברים על הפרי המקורי, כמו שאנחנו מכירים אותו, שהוא מונח על המדפים. לצערי הרב חקלאים מסוימים מתקשים לעמוד בפיתוי וקוטפים את הפרי הזה, לא מחכים לזמן הנכון, ושולחים לשוק פרי שאי אפשר לאכול אותו". 
"הוא לא התרכך, אין לו את אחוז הסוכר הנכון, הוא מתרכך. לצערי הרב היה לנו את זה באבוקדו, אי אפשר לאכול אותם אם לא מגיעים לתהליך הבשלה מסוים. היום זן הגליל מצוין עכשיו, הזן אטינגר, צריך לחכות איתו", הוסיפה. 

מהמועצה לצמחים מעודדים את הצריכה, אך רק כזאת שבה אתם רואים את הקיווי, כמו בזנים שמיוצרים כעת בניו זילנד: "הקיווי בישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלת הצפון, וגדל בעיקר בגליל ובגולן. הקיווי הישראלי נקי כמעט לגמרי ממזיקים וממחלות, וגידולו בארץ אינו מצריך שימוש בחומרי הדברה. את הקיווי עדיף לקנות כשהוא קשה יחסית, ולאפשר לו להתרכך בטמפרטורת החדר. כאשר הוא רך – הוא מוכן לאכילה. הקיווי נחשב לפרי דל-קלוריות ובריא מאוד; הוא עשיר בוויטמינים, יעיל למניעת מחלות, תורם לבריאות העצם, מכיל השפעות נוגדות סרטן ואף מסייע לתפקוד תקין של מערכת העיכול". למרות זאת, כן תוכלו לרכוש את המוצר המיובא מניו זילנד (ZESPRI) שנמצא על המדפים - קיווי ירוק וקיווי סאן גולד.

אז קיווי עסיסי? עדיין לא. אולי בחודשים הקרובים.

מחברת פירות אביב נמסר: "בעקבות ההודעה לעיתונות שפרסמה מועצת הצמחים אודות הקיווי, הרינו להבהיר שישנה הטעיה בפרסום מאחר ומדובר בקיווי המקומי בלבד ולא בפרי הקיווי המיובא  מניו זילנד, ע"י חברת "פירות אביב". חברת "פירות אביב" משווקת בישראל במשך שנים רבות ובהצלחה גדולה קיווי המיובא מניו-זילנד של מותג ZESPRI, הנמצא כעת על המדפים ברוב נקודות המכירה. החברה מציעה לצרכנים את זן ההייאורד הירוק , ואת הזן החדש הצהוב SUNGOLD". 
 
גיל גבעוני, מנכ"ל "פירות אביב" מציין: "החברה מייבאת כ-800  טון קיווי ZESPRI בשנה". עוד מציין גבעוני כי "במידע שהתפרסם  ישנה הטעיה משום שברוב המקרים לא הובאה בפני הציבור העובדה  כי קיים על המדפים מותג מיובא מניו-זילנד, מובחר, בריא ומוכן לאכילה. מועצת הצמחים מתייחסת אך ורק לקיווי שתוצרתו בישראל ללא קשר ליבוא הפרי המשווק".