הנפקת אגרות החוב הפרטית של איש הביטוח שלמה אליהו החלה והסתיימה כבר אתמול. מדובר בהנפקת אגרות חוב בהיקף של 1.3 מיליארד שקל שבוצעה באמצעות אליהו הנפקות, ותמורתה המלאה מיועדת להחזר חובות של שלמה אליהו לבנקים.



כבר בשעות אחר הצוהריים הסתיימה ההנפקה לאחר שנרשם לה ביקוש יתר של 2.5 מיליארד שקל. יצוין כי אליהו, המחזיק ב־68.5% ממניות מגדל, חייב נוסף על כך כ־400 מיליון שקל לבנק איגוד, אבל פירעון ההלוואה יבוצע ללא קשר להנפקה זו. הריבית המקסימלית בהנפקה תעמוד על 5%, והתקופה הממוצעת לפירעון (מח"מ) תעמוד על 5.36 שנים. אגרות החוב יהיו שקליות (לא צמודות למדד או לפריים) והריבית בגינן תשולם אחת לחצי שנה. הריבית הסופית בהנפקה נקבעה על 3.85%. הסוכרייה שבהנפקה היא אופציות לרכישת 15% ממניות מגדל ביטוח לתקופה של שנתיים עד ארבע שנים במחיר 4.32 שקל לאופציה.



מחיר המימוש המתואם לחלוקת דיווידנד משקף 20% מעל לשווי המניה כיום. ההנפקה זכתה לדירוג של A1 עם אופק יציב על־ידי מדרוג.



כדי להרגיע את המשקיעים סוכם שהדיווידנדים שיוחלקו על ידי מגדל (בעוד כשנתיים) ישרתו אך ורק את החוב ולא ילכו לכיסו של שלמה אליהו. את גיוס ההון הובילו בית ההשקעות IBI וחברת לאומי פרטנרס. על פי ההערכות הם יזכu לעמלת הצלחה של כ־5 מיליון שקל. בהנפקה השתתפו גם בית ההשקעות לידר, דיסקונט חיתום, אפסילון ומגדל שוקי הון.