תחילת השנה החדשה הביאה עמה הודעה דרמטית לשוק הבנקים בישראל. שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק, הודיעה היום (ראשון) כי היא מתכוונת לשחרר חלק נרחב מאוד מהשליטה שלה בחברה, על מנת להכניס עוד מספר משקיעים לניהולו. בהודעה שיצאה לבורסה היום (ראשון), הודיעה אריסון כי הדבר יקרה במידה והכל יהיה כשורה. 


הודעה דרמטית עם השנה החדשה. שרי אריסון
הודעה דרמטית עם השנה החדשה. שרי אריסון


בהודעה לבורסה נכתב: "בנק הפועלים מתכבד לעדכן כי בעלת החברה, שרי אריסון, חתמה על מזכר הבנות עם משקיעים מצפון אמריקה לפיו ירכשו המשקיעים כ-49 אחוזים מההון המונפק והנפרע של אריסון החזקות, חברה פרטית אשר מחזיקה בגרעין בשליטה בבנק הפועלים בע"מ. בהתאם למזכר, עם השלמת העסקה, התמורה הכוללת בגין מניות אריסון החזקות תיעשה לפי חישוב של 24.82 ש"ח למנייה, הגנת תשואה מינימאלית למשקיעים באריסון החזקות, והוראות אחרות כפי שיקבעו בהסכם המחייב שיעשה בין הצדדים. מזכר ההבנות כולל גם זכות לנציגות בדריקטוריונים".

בבנק סייגו מעט את הרכישה והבהירו כי מדובר ב"עסקת רכישה שתושלם בהתאם לבדיקת נאותות, חתימה על הסכם מחייב ותנאי השלמה מקובלים, הכוללים קבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, לרבות מבנק ישראל". בעקבות ההודעה, החלה מניית הבנק את המסחר בעליות שערים.